Dag 20 Passo Del Futa - Florence 69 km 10 mei

10 mei 2017 - Firenze, Italië

Eindelijk op onze overnachtings locatie aangekomen. Het was veel zoeken om een plek te vinden.
Vanmorgen omstreeks 09:15 uur vertrokken voor opnieuw een pittige rit. Het is allemaal redelijk te doen. De ene klim iets langer en zwaarder dan de ander. Voor Jan iets zwaarder gezien zijn korte voorbereiding i.v.m zijn blessure. Tot nu toe gaat het prima met ons allen. De rit begon lopend gezien de helling vanaf de camping naar de openbare weg per fiets op dat moment te zwaar was. Na een rit met veel dalen en klimmen en onderweg genieten van de vele vergezichten was het voor ons onder prachtige weersomstandigheden redelijk te doen. Met regelmaat stoppen en een hapje met een kop koffie ging het prima. Tijdens de afdaling van de Pas adella Futa kwamen we ins ons eerste laantje met Cipressen, prachtig. Even later kwamen we bij het plaatsje S.Piero a Sieve en er met ons route boekje niet meer uit. Met ons beste Italiaans en Engels diverse personen gevraagd maar ze brabbelen alleen maar Italiaans en bewegen armen en benen om je alles uit te leggen. Een wielrenner gevraagd en idem, tot hij op het idee kwam om voor ons uit te fietsen. Dit ging uitstekend en in mum van tijd zaten we weer op de ons vertrouwde Reitsma Toscane route. Na dit gezoek reden we in een rustig tempo op het kleinste verzet de route naar Fiésolo. Daarna leuke afwisselingen van uiteraard klimmen en dalen. Vandaag was ook onze eerste dag dat we van begin tot eind in korte broek en dito shirt konden fietsen. Wat een verademing na al die kou en regen. Onze rit eindigende na een prachtige afdaling in Florence. Wat mooie uitzichten onderweg naar deze plaats. Eenmaal in Florence begon het zoeken naar een camping. De door ons uitgezochte camping (Michelangelo) bleek gesloten. Het koste ons 12 km heen en weer fietsen maar tevens bult op en af. Dit zal wel in een aanvulling van het routeboekje staan maar helaas niet gelezen. We staan nu op een camping aan de rivier de Arno midden in Florence. Morgenvroeg vertrekken we op tijd nemen eerst nog even een blik in de stad en dan richting Siena. We zien wel waar we eindigen gezien de zwaarte van de ritten die nu komen. Opmerking over de gastvrijheid en vriendelijkheid zijn er alleen maar in positieve zin. Wel is het enorm oppassen in het verkeer. Ze zijn echt wild. We gaan nu een hapje eten tot een volgend verslag.
Voor de vogelaars. De gehele nacht een Bosuil. Vanmorgen vroeg Koekoeken, Draaihalzen en ontzettend veel klein spul. Prachtig wat we thuis allemaal missen. Onderweg Koereigers, kleine Zilverreigers, zelfs hier in de stad.
Groeten namens allen Henk.

1. Willy De Bruijne:
    Respect heren!
  2. Fam. Geerts:
    10 mei 2017
    Prachtig zijn jullie verhalen elke dag weer! We genieten van jullie prachtige foto's. Gelukkig gaat het weer beter worden! Jos vanaf nu alleen nog fietsvakanties?
    Ik zie aan jullie kapsels dat jullie al een tijdje onderweg zijn.
    We wensen jullie nog heel veel succes met de rest van jullie tocht!
    Groetjes Fam Geerts.
  3. Jwo:
    10 mei 2017
    Mooi verhaal en een nieuw soort er bij klein spul⚡️⚡️Veel fiets plezier
  4. Reg 5 OCR:
    11 mei 2017
    Hoi Meester Jan. We vinden het heel knap dat je al zo ver bent gekomen. Hoe gaat het met je pols? We kijken samen met de groep waar je steeds fietst. Jammer van al die kleine plaatsjes want wij konden ze bijna niet vinden in de atlas. Ben je niet erg moe? We missen je heel erg (vooral meester Chris met de computer)
    Veel succes en veel plezier
  5. Monticola:
    Heren,
    wat is dit jullie gegund!
  6. Jaap in 't Veld:
    11 mei 2017
    Wat een mooie verhalen en leuk om jullie avontuur te volgen.
    De zware ritten komen nog, maar vooral blijven genieten!