Dag 28 camping Flaminia - ROME 11 km

18 mei 2017 - Roma, Italië

Eindelijk…. We zijn in de stad Rome aangekomen. Gisteren na een gezellige avond en onder het genot van een drankje en hapje al een beetje onze aankomst in Rome gevierd. Zeg wel een beetje meer gezien uitgerekend gisteravond ook een van onze fietsmaten Opa is geworden. Dus dubbel feest voor ons. Het is wel iets als je een jaar van tevoren een prachtige fietsroute voorneemt en uitgerekend op de dag dat je dochter bevalt jij in Rome aankomt. De spanning was dus aan alle kanten van de ketel vandaar die minder goede nachtrust van ons allen. Vanmorgen omstreeks 11:00 uur vertrokken we van de prachtige camping in de voorstad van Rome. We moesten nog een afstand van ongeveer 10 km naar het Vaticaan aanvang circa 8 km fietspad langs de Tiber. Dit ging prima, onze echtgenotes waren samen met onze kinderen per vliegtuig onderweg naar Rome. Tenminste dit was de afspraak. Echter het vliegtuig had bijna twee uur vertraging. Wij zouden elkaar treffen op het Sint Pietersplein maar dit kon dus geen doorgang vinden, wel jammer. We hebben toen met ons groepje fietsers besloten om maar samen naar het Sint Pietersplein te fietsen Het laatste gedeeelte door voetgangerszones maar dit uiteraard gelopen. Eenmaal bij het Sint Pietersplein kreeg ik echt kippenvel. Het maakt zo een geweldige indruk op je  als je dit gebouw in zijn omgeving, ruimte en samen met de mensenmassa van allerlei nationaliteiten ziet. Dit is niet te vertellen dit moet je meemaken. Daarnaast de ontlading dat we het samen allemaal gehaald hebben. Mijn fietsmaten hadden dit zelfde gevoel. Het doet je meer dan je voordien denkt. Na eenmaal alle indrukken te hebben uitgewisseld en hebben opgeslagen zijn we een beetje in de omgeving van de Sint Pieter gaan kijken. Het ene gebouw is nog mooier dan het ander. De Friezenkerk was helaas gesloten maar dit halen we a.s zondag wel in. In de loop van de middag kregen we een telefoontje dat de echtgenotes en onze kinderen waren aangekomen in Rome. Wij zouden wel via onze navigatie even naar ons appartement voor dit weekend fietsen. Niets was minder waar. In de kleine straatjes met extreem hoge gebouwen kun je een juiste navigatie vergeten. We hadden al een uur gefietst maar nagenoeg niets opgeschoten. Tenslotte maar even aan een agent gevraagd en die stuurde ons een grote snelweg op waar gefietst mocht worden en we in ieder geval in de goede richting zaten. Ik zal alle verkeerscapriolen maar niet uitleggen maar met vier fietsen vol met bagage ( 27 kg) door de drukte van Rome fietsen is meer dan een dag klimmen. Alles vliegt aan alle kanten langs je heen. Rotondes gigantisch groot steek maar over.  Maar niet geklaagd, ook hier was het het uiteindelijk resultaat het weerzien met de familie.  We hebben gezellig gegeten en een borrel genomen op ons gezamenlijk resultaat. Immers het thuisfront moest ook veel laten of extra doen. Het  was een schitterende fietstocht waar zeker lang over gesproken wordt.
We komen over een aantal dagen, nog een keer  terug met een afsluitend verhaal.
Namens ons allen een groet uit een schitterend Rome, Henk.

foto's volgen.

1. Felix:
    18 mei 2017
    Zoveel respect voor jullie.!!!
  2. Jane H:
    19 mei 2017
    Gefeliciteerd. Geniet daar een paar dagen. Ik hoop binnenkort alles nog eens uit de eerste hand te mogen vernemen.
  3. Astrid:
    19 mei 2017
    Gaaf, hoor! Maak er nog een mooie tijd van. Tot binnenkort
  4. Fam. Geerts:
    19 mei 2017
    Mannen, geweldig gedaan! Zo mooi dat jullie samen in Rome zijn aangekomen. We wensen jullie nog een paar fijne dagen. En Jos van harte gefeliciteerd met je kleindochter.

Groetjes van de Geertsjes
  5. Hennie Heijdemann:
    19 mei 2017
    Super en Jos gefeliciteerd met je kleindochter. Het waren mooie verhalen en indrukwekkend.
  6. Jan Trap:
    Mannen respect!!!
    top prestatie
  7. Anja:
    19 mei 2017
    Gefeliciteerd heren. Geweldig dat jullie nu in Rome zijn. Geniet van de mooie stad. Het weer is in ieder geval goed. Ook leuk dat de dames er en kids erbij zijn nu. Tot volgende week. Tijdens Hemelvaart ( alweer fietsen haha) horen wij de verhalen wel.
    Dikke kus allemaal
  8. Lyda:
    19 mei 2017
    Wat super! Diepe buiging! En nu genieten...veel plezier!
  9. Wim en Corrie:
    19 mei 2017
    Gefeliciteerd met jullie aankomst in Rome. Doel bereikt!!
    Nu genieten samen met de familie
  10. Jan B:
    19 mei 2017
    Het is voor mij alweer 4 jr geleden maar idd, de aankomst op het plein is héél bijzonder, die vergeet je nooit meer. En óók respect, ik weet uit ervaring hoe zwaar vooral de route door Toscane is. Nu tijd om voldaan na te genieten in het prachtige Rome!
    Bedankt voor de mooie verhalen, ik heb in gedachten meegefietst.
    Ook ik heb genoten!!!
  11. Margreet Dreijers:
    19 mei 2017
    Heel veel respect voor jullie allen maar nog niet iets meer voor Stef Hollander ha ha ha...... Super goed gedaan, toppers!!! Kippenvel bij het lezen van het verhaal, heerlijk. Geweldig! Geniet op en top van Rome!
  12. Gea smudde:
    19 mei 2017
    Super goed gedaan mannen. Jammer dat de reisverhalen nu ophouden. Het is inderdaad heel bijzonder om op het plein te staan. Het heeft iets. Nu fijn samen genieten met de familie. Wens jullie nog mooie en gezellige dagen in Rome.
  13. Herman de boer:
    19 mei 2017
    Echt top van jullie en nog een paar mooie dagen met de familie
    Geniet ervan gr els en herman
  14. Paula Wennink:
    19 mei 2017
    Heren, petje af voor deze enorme prestatie. Ik vond het erg leuk om jullie reisverhalen te lezen. Geniet nog van de laatste dagen in Rome, samen met jullie familie.
  15. Veldscholten:
    19 mei 2017
    Geniet nog een paar dagen van Rome metde fam:goed gedaan allemaal, petje af en voor jullie prachtige verhalen!
  16. Gerhard en Alma:
    19 mei 2017
    Respect dat jullie dit avontuur aangedurfd hebben en zonder grote problemen goed hebben afgesloten .Proficiat!!!
  17. Ben en Niesje:
    19 mei 2017
    Mannen, wat een prestatie !!! En ook omdat het weer niet mee zat, was het echt afzien. Maar gelukkig zijn jullie allen goed op jullie eind bestemming aangekomen, en kunnen jullie terug zien op een onvergetelijke tocht naar Rome. (en wij op al jullie mooie verslagen en foto's) Geniet nog met z'n allen van deze mooie dagen ☀️.
  18. Rene Kroeze:
    Hey Bikkels. Klasse gedaan en bedankt voor de mooie verhalen
  19. Jan Kamst:
    19 mei 2017
    Heren, ik heb genoten van jullie reisverslag. Ik neem 4x de pet voor jullie af. Jammer Stef dat we elkaar vooraf niet gesproken hebben. Jullie gaa nu heerlijk genieten met de familie zonder regen hoop ik voor iedereen. Jullie zijn echte TOPPERS!!
    sportieve groet, Jan
  20. Ans Roelofse:
    19 mei 2017
    Respect, wat een geweldige prestatie. Jos, ben benieuwd naar je verhalen.
  21. Ans en Willem:
    20 mei 2017
    Gefeliciteerd met jullie prestatie. Prachtige beelden, ook al zat het niet altijd mee. Ook erg genoten van jullie uitgebreide reisverslagen.
    Bedankt en geniet er van.
  22. Lyde en Mervyn:
    20 mei 2017
    Super van jullie. Knap gedaan hoor :-)
  23. Angelique Lamme:
    21 mei 2017
    Heren,

Hartelijk gefeliciteerd! Wat een prestatie en fijn dat julie alle vier samen zijn aangekomen.
    (En wat mooi om dit mee te mogen lezen.)
    Wensen jullie een prachtige tijd toe in Rome met jullie familie.

Groet van Angelique
  24. Annet:
    21 mei 2017
    Geweldig heren! Weer een topprestatie! Geniet nog even in Rome! Genoten van jullie verhalen.
  25. Anita de Vos:
    22 mei 2017
    SUPER GEDAAN!!
  26. Sandy Nijhof:
    22 mei 2017
    Knap hoor, Gefeliciteerd!
    En inderdaad bijzonder dat er op dat moment net een kleindochter wordt geboren, Jos, proficiat.
  27. Henk nijland:
    26 mei 2017
    Top mannen. Het gevoel van de aankomst op het Sint Pietersplein is iets om nooit te vergeten.
  28. Ben de Tukker:
    26 mei 2017
    Na de Camino en nu Rome, komt al snel de vraag 'waar gaan we nu naar toe ?' Het wordt snel een verslaving. Het was een dagelijks mooi momentje jullie te volgen (en herinneringen op te halen)