Testen van de tentjes

4 april 2017 - Losser, Nederland

Afgelopen zondagmiddag was het zover. In de vroege ochtend eerst de Schöppingerbergtoertocht van LWC gereden. Dit waren voor ons mooie klimkilometers met een leuke afstand. De laatste weken hebben we eindelijk een beetje kunnen trainen voor onze reis naar Rome. We is Stef, Jos en Henk. Jan traint alleen op een lager pitje. Enkele weken geleden heeft Jan bij een ongelukje zijn pols gebroken. Door deze breuk kon hij de eerste weken helemaal niet trainen en nu op een laag pitje. Vandaag is zijn gips verwijderd en kan Jan met een revalidatie van twee en een halve week beginnen. Normaal gesproken staat hier zes weken voor. Dit om zijn pols langzaam aan weer iets soepeler maken. Laten we hopen dat dit allemaal goed verloopt en wij over drie weken samen aan onze tocht kunnen beginnen.

We hebben niet vaak alle vier een zondag de tijd om samen te kunnen trainen of het een en ander te bespreken. Deze week hebben we dus onze kans gepakt. Zoals gezegd na de tocht van LWC onder het genot van een hapje en drankje en natuurlijk toezicht van de dames bij Stef de tentjes opgezet en een beetje naar de fietsen gekeken. Deze test is goed verlopen. Het was even wennen na twee jaar maar dit leert snel. Voor Jos was het helemaal een hele openbaring. Voor het eerst in zijn leven een tent opzetten en dan straks ook nog slapen in dat kleine tentje. Jos alles went. De komende weken proberen we nog een paar keer samen te trainen. Immers nadert het vertrek nu snel. We zien wel hoe het gaat en laten we hopen dat Jan zijn herstel voorspoedig verloopt. Indien iemand nog een gouden tip heeft, laat het weten!

Niet onbelangrijk is dat we enkel sponsors voor onze tenues hebben. Eentje moet er nog bij. Wanneer je vier weken elke dag fietst moet je met regelmaat van broek wisselen. Op zijn plat gezegd “een zere kont is niet zo erg maar een ontsteking is vele malen erger”. We willen graag samen in dezelfde kleding fietsen. Tot nu toe hebben we Bert Vos rijwielzaak en Brosi import uit Indonesië. Beide zaken nogmaals bedankt. Tot een volged bericht.