Dag 13 Bolzano - Romanagno 73 km 3 mei

3 mei 2017

Onze eerste nacht in de tent zullen we niet snel vergeten. Gisteren was het perfect weer alleen in de loop van de nacht begon het te regenen overgegaan in plenzen. Niet getreurd wij hebben allen goed geslapen. Het was vanmorgen een puinhoop, alles nat maar gelukkig kunnen onze tenten daartegen, dus gewoon nat opruimen. Omstreeks 10:00 uur zijn we vertrokken voor onze 13e etappe.  Het was even zoeken gezien we gisteren naar een camping zochten en een beetje heen en weer hebben gefietst. We besloten om het eerste gedeelte langs de rivier de Adige te fietsen. Het blijft afwisselend het fietsen langs de rivier.  Vandaag opnieuw minder goed weer en strakke wind tegen. Het uitstekende ontbijt op de schitterende camping waar we waren in Bolzano heeft ons geholpen. Een betere camping hebben we in zowel onze rit naar Santiago de Compostela als deze tocht niet gezien. Hans Reitsma voer maar in als perfect. De dames van de receptie hebben voor ons gebeld naar de agri minicamping waar we nu zitten. Op die manier (nog) geen taalproblemen. Tot halverwege de rit van vandaag ging het nog prima met Duits (Sud Tirol) maar nu alleen Italiaans. We zijn vandaag niet Trento in gefietst gezien we nog vele vele mooie steden krijgen. Ook de weersvooruitzichten zijn vanaf nu beter, afwachten maar. De rivier de Adige volgen we nog steeds. Sinds de stroming naar de Zwarte zee gaat fietsen we met de stroming mee, en wind tegen. Het eerste gedeelte fietsen we tegen de stroom in en wind mee, wel opmerkelijk. Vanaf nu delen we onze dagritten korter in gezien het weer beter wordt en we onze tentjes kunnen gebruiken. De gehele dag fietsen we nog steeds door een groot dal vanaf de Reschenpas. Met een paar dagen is dit afgelopen en komen we op de Po Vlakte. Morgen een nieuwe tocht richting Verona. Foto’s volgen hopelijk morgen de verbinding is in het buitenland  niet zoals bij ons.
Voor de vogelaars vandaag het geluid van Bijeneters en de Rotszwaluw.
Tot een volgend verslag  namens allen Henk.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Herman de boer:
    3 mei 2017
    Nog heel veel succes,en dat het weer beter blijft.Vele groeten herman en els de boer.
  2. Sabine Dragt:
    3 mei 2017
    Jullie gaan als een speer! Toi toi toi mannen! Ik duim mee voor beter weer! Zet hem op!
  3. Ans de Jong:
    3 mei 2017
    Op naar het warme weer, succes verder!
  4. Aloys ter Beke:
    4 mei 2017
    Blij om te horen dat het goed gaat Nu ook het weer meewerkt tijd om te genieten Jos ook de gr van Marieta en nog veel fietsplezier TOPPIE gr
  5. William Roos:
    4 mei 2017
    Super mannen. Ik vond de camping ook de mooiste. Wel veel steentjes op het kleine veldje.geniet ervan.. De povlakte is saai en lang. Dan komen de appenijnen haha prachtig maar zwaar. Italy is erg mooi. Succes en volg jullie erg leuk. Krijg elke dag herinneringen..
  6. Willemien haasjes:
    4 mei 2017
    Geweldig ,de prachtige verhalen ,op naar het prachtige openluchtmuseum Rome. Nog een super reis gewenst.
  7. Angelique Lamme:
    4 mei 2017
    Heren. Wat een doorzettingsvermogen in dat slechte weer! Zeer onder de indruk.
    Hopenlijk nu genieten van het betere weer en Dolce vita.

(wit-jaloers op blauwe rotslijster en bijeneters)
  8. Marjo ten Wolde:
    4 mei 2017
    Jullie hebben prachtige verhalen mannen. Jammer alleen dat het weer niet helemaal meewerkt. Maar dat maakt het misschien des te meer spectaculair.
    Wim is begonnen aan een voettocht naar Santiago en is uit Porto vertrokken met 27 graden. Misschien binnenkort voor jullie ook wat warmer weer. Zet um op.