Dag 17 Verona - Badia Pollésine 88 km 7 mei

7 mei 2017 - Badia Polesine, Italië

Afgelopen avond en nacht heeft het geplensd, in de vroege avond hebben we gekookt en lekker gegeten. Alleen was het buiten onder het afdak waar we zaten koud. Met 11 graden buiten zitten of binnen in een onverwarmde ruimte is niet aangenaam. Vanmorgen omstreeks 06:00 uur regende het nog. We hebben na het ontbijt onze tenten gelukkig wel droog kunnen afbreken. Maar het was weer een fietsdag met winterkleding ipv zomerkleding. We waren al vrij snel Verona uit en zaten gelijk op onze route. Helaas was de eerste vier km een mooi maar onverhard pad. Dus allen onder het gele gruis, enorme plassen water. Jammer maar het kon niet anders. We volgende opnieuw de rivier de Adige stroomafwaarts. In Het plaatsje Zevio moesten we even zoeken waar we langs moesten, gezien er een grote drukke markt was. Ook was de markt een geluk voor ons. Op de markt hebben we gelijk een paar gebraden kippenbouten gekocht en iets later in de luwte van een schuur tegen de harde wind lekker opgepeuzeld. Hier kregen we nieuwe energie door en gingen vol goede moed verder met onze eerste Po vlakte etappe. Het is echt zoals Hans Reitsma schrijft. Soms troosteloos en oude vervallen en soms verlaten boerderijen. Het gebied zit gezien er veel kleine stroompjes door lopen vol met veel vogels. Op een enkele locatie zelfs Bijeneters, verder zeer veel kleine Zilverreigers, Ralreiger, Purperreiger en Blauwe Reigers, op een locatie zelfs een aantal Halsbandparkieten. Verder hebben vandaag een tiental keren een Hop gezien. Dat was eigenlijk de weinige afwisseling die de Po Vlakte onder onze weersomstandigheden (wind en af en toe een beetje miezer) te bieden heeft. Wel kom je door het schitterende oude vestingstadje Montagnana. Dit plaatsje wordt nog geheel omgeven door een prachtige stadsmuur. Het dorpje is bekend om zijn uitstekende ham (prosciutto). We hadden echter pech alles was gesloten. Hier hebben we ook nog de echt schitterende Dom bekeken. Onze route verder vervolgd door een wirwar van kleine straatjes door de Po vlakte. Net voor ons overnachtingsadres kwamen we voor de laatste keer over de rivier de Adiger. We overnachten nu in een B&B in het plaatsje Badia Polesine. Straks even naar de plaatselijk horeca om een lekker Italiaans gerecht te bestellen. We hebben in ons B&B een leuke kamer waar we vanavond samen terugkijken op onze dag van vandaag en kijken wat we morgen kunnen doen. De weersvooruitzichten zijn opnieuw niet al te best. Afijn maar kijken wat het wordt.
Van onze vorige vogel meldingen zijn we de Slechtvalk nog vergeten in Rovereto.
Tot een volgend verslag namens allen Henk.

1. Johan en Rita:
    7 mei 2017
    Echt geweldig dat jullie ons laten meegenieten! Bedankt!!
    Hartelijke groeten van ons!
  2. Johan en Rita:
    7 mei 2017
    Echt geweldig dat jullie ons laten meegenieten! Bedankt!!!
    Hartelijke groeten van ons!
  3. John W.:
    Beste fietsers,
    Mooie verhalen. Ik lees met veel plezier jullie belevenissen. Soms een blik van herkenning. En zo fiets ik als het ware even met jullie weer mee.
    Alleen het weer is anders. Compliment hoe jullie hier mee omgaan. Vooral de slimme treinactie was goede zet.
    Nog heel veel plezier en ook vooral nog heel veel goed (fiets)weer gewenst
  4. Willemien haasjes:
    7 mei 2017
    O ,ik hoop toch voor jullie dat het weer nu echt beter wordt. Hartstikke leuk al de belevenissen zo beschreven. Veilige reis.
  5. Jelle en Cisca:
    7 mei 2017
    Jammer, dat jullie slecht weer hebben. 11 graden is inderdaad koud. Wat goed, dat jullie een stuk met de trein gereisd hebben. Want je zit natuurlijk niet te wachten om te fietsen in de sneeuw of nog erger niet verder kunnen. We lezen jullie belevenissen met veel plezier. Houd goede moed. We wensen jullie nog veel fijne fietskilometers en het zal toch wel een keer warmer worden.
  6. Hennie Kuiper:
    7 mei 2017
    Heren, een grote ronde rijden is niet gemakkelijk. Maar wanneer je veel oog hebt voor het geen er vliegt, groeit en bloeit is het een feest. Geniet ervan. Wie van jullie heeft er eigenlijk de mallia Rosa?
  7. Willie en Els:
    Beste kantjes,
    Mooi en interessant om jullie belevenissen zo te volgen. Jammer dat het weer altijd niet meewerkt. Maar desondanks maakt het deze tocht zo spectaculair.
    Achteraf is het natuurlijk prachtig dat jullie dit allemaal hebt meegemaakt ondanks het afzien.
    Veel succes met het vervolg en jou kennende Henk lukt ook deze tocht.
    Heel veel succes met het verloop van deze tocht.
    Groeten Els en Willie.
  8. Ria Sickman:
    7 mei 2017
    Wat jammer dat jullie zo n slecht weer hebben
    Maar het was weer een mooi verhaal Succes
  9. Lieneke:
    8 mei 2017
    Jullie zijn wel heel groot met jullie volgepakte fietsen zo op die markt met kleine vrouwtjes. Dat maakt wel indrukt denk ik. Mooie foto's.
    Ik wens jullie nog mooi weer toe.
    Lieneke
  10. Annie Hollander:
    8 mei 2017
    jammer dat het weer zo slecht is
    maar wel een mooi verhaal
    verder veel succes
    gr Annie