Dag 3 Düsseldorf - Bad Honnef 23 april 114 km

23 april 2017 - Bad Honnef, Duitsland

Dag drie zit er op, de eerste stemmen over een pijnlijk zitvlak beginnen. Dit mag natuurlijk na drie dagen elke dag meer als 100 km op de fiets. Het is nu een kwestie van oppassen.
Vanmorgen omstreeks 08:30 uur na opnieuw een grandioos ontbijt vertrokken voor etappe drie naar Bad Honnef. We hebben niet gereserveerd immers overal is steeds plaats op het tijdstip dat wij er kwamen. Na even zoeken om de juiste route uit Düsseldorf te vinden reden we vlot richting richting Baumberg. Hier hebben ons eerste bakkie koffie gezet en veel aanspraak gehad van sporters, wandelaars en overige passanten. Allen met de vraag wat vier zulke kerels, gezien het kapsel een vierling zo vroeg met zoveel bagage daar al deden. Netjes en geduldig steeds door Jos en Jan uitgelegd.  Stef en ik kenden al die vragen van onze tocht naar Santiago de Compostela in 2017. Veel passanten schrikken van de afstand, sommigen hebben kennissen die deze of andere pelgrimtochten ook al eens gefietst hebben. Het is leuk om sommige verhalen te horen. Het was op deze eerste koffiestop waar we onze eerste Nachtegaal van dit jaar hoorden. Bij ons (Twente) zitten ze helaas niet meer. We hebben onze tocht vervolgd naar Hitdorf en hier met een pontje weer naar de westzijde van de rijn. Aan de westkant van de Rijn in dit gedeelte duidelijk minder industrie. Vlak voor Keulen moet je nog een paar kilometer omfietsen om de Ford fabrieken. Onvoorstelbaar wat een groot complex. Indrukwekkend hoe groot deze fabrieken zijn. Na deze omweg doemden de eerste contouren van Keulen op. Natuurlijk de prachtige Dom. Eenmaal in Keulen was onze route gestremd ivm een demonstratie van een anti Europa partij. Veel kabaal, weinig personen die er bij hoorden, maar een enorme afzetting van delen van Keulen met een extreem grote Politiemacht. Na een rondje rond de Dom onze tocht vervolgd richting Bonn. In Keulen zagen we nog een fietser geheel bepakt met voor, achtertassen en allerlei overige spullen aan de fiets. Bij onze volgende stop in de buurt van Wesseling kwam dezelfde fietser opnieuw bij ons. Het bleek een zeer sportieve Nederlands meid te zijn die grootse plannen had mbt een spectaculaire fietstocht. Zij fietste vanaf hier ongeveer een 40 km met ons mee. Onderweg hebben we afwisselend naast haar gefietst en haar ideeën gehoord. Een dappere jongedame die ongeveer 4 maanden onderweg gaat met haar fiets. Zij is 18 april vertrokken uit Hoogeveen en fietst via Duitsland, Zwitserland, Italië naar Griekenland. Vandaar via de Balkan, Polen en Finland naar de Noordkaap. Zo zie je maar onze tocht is hierbij een ommetje. Marloes we weten dat je ons volgt en wensen je ontzettend veel succes met deze grandioze tocht.
Bij het pontje van Koningswinter hebben we afscheid genomen en zijn we naar onze eindbestemming voor deze dag gereden de JHB van Bad Honnef, de oude woonplaats van voormalig Bondskanselier Adenauer. Na een giga klim bleek dat Ons voorgenomen onderkomen helaas was gesloten!!! Op straat een dame aangesproken en zij wist via via wel een pension. Hier zijn we nu en alles is goed geregeld. We hebben hiervan geleerd: bel vroeg in de ochtend voor je reservering in de avond. ’s Avonds nog even de stad in voor een hapje eten. Schnitzels waar je spreekwoordelijk met de fiets omheen kon. Dat lieten we ons dus wel even goed smaken. Meer dan genoeg voor vandaag en morgen komen we bij Remagen op de route van Reitsma. De voorgenomen tocht gaat dan van Bad Honnef via Koblenz, Boppard naar het zeer fraaie Bacharach. Een juweeltje aan de Rijn.
Voor de vogelaars, Putter, enorm veel Halsbandparkieten en een Nachtegaal.

Foto's volgen morgen ivm slechte verbinding
Groet Henk

1. Paul Hendriks:
    23 april 2017
    Henk weer bedankt voor jullie prachtige reisverhaal. Jullie genieten er echt van. Nog vele mooie dagen toegewenst. Groet, Paul
  2. Johan en Rita:
    23 april 2017
    We hebben ons tijdstip van naar-bed-gaan uitgesteld en gewacht op jullie reisverslag en dat was het zeker waard! We hebben er van genoten! Morgen weer een mooie tocht! Hartelijke groeten van ons!
  3. Jane H:
    23 april 2017
    Geen dag zal ik missen van jullie verslag. Ik hoop dat het met de zitvlakken mee zal vallen en dat jullie nog veel nieuwe dingen en interessante personen zullen ontmoeten. Tot nu toe gaat dat goed zie ik.
  4. Felix:
    24 april 2017
    Voor het naar bed gaan noch even kijken en ja hoor dag drie staat erop. Mooi Hoor. Tot morgen eh nee dat wordt vanavond. Veel fietsplezier. Groetjes
    gerda
  5. Sabine Dragt:
    24 april 2017
    Wauw! Super gaaf om weer te lezen, wat een avontuur en ontzettend leuk dat jullie zoveel mensen ontmoeten met vele verhalen en ervaringen! Best mooi dat je die zomaar in het "wild" tegenkomt
    Ook! Haha..
    Succes net de eerste zadelpijntjes, dut kalm an en vulle wille!
    Groetjes uit Almelo ;-)
  6. Ria Sickman:
    Weer een mooi verhaal
    Heren succes vandaag
  7. Peter Cormelisse:
    24 april 2017
    Leuk om te lezen , en bij mij komen de beelden weer boven drijven van vorig jaar . Succes !
  8. Marion Smid:
    24 april 2017
    Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Heel veel plezier en een goede mooie
    fietstocht ... groeten Marion
  9. Jan B:
    24 april 2017
    Tja....dat van die zitvlakprobleempjes ken ik maar heb vertrouwen, dat gaat over. Je hebt daar straks meer eelt dan op je voeten.
    Weer mooi verhaal. Columnist bij Tubantia niks voor jou Henk?
    Heel veel plezier, het gaat alleen maar mooier worden. Niet té snel fietsen, geef de sneeuw die nog in de Alpen gaat vallen vallen wél effe de tijd om weg te dooien...
  10. Veldscholten:
    Succes morgen 24april.
  11. Ellie en Harrie:
    24 april 2017
    Zo beleef je nog eens wat .en geniet je ook van de kleine dingen zoals een nachtegaal horen zingen,heel veel plezier nog op deze avontuurlijke tocht.
  12. Ans de Jong:
    24 april 2017
    Leuk om jullie reisverslagen te lezen! Succes verder
  13. Wim en Corrie:
    24 april 2017
    Wat een mooi verhaal om te volgen. En wat doen jullie veel kilometers op een dag.
    Goede reis verder en geniet van de mooie omgeving!
  14. Johan en ria:
    24 april 2017
    Wat ontzettende leuke verslagen van jullie reis leuk om jullie zo te kunnen volgen we wensen jullie nog heel veel fiets plezier gr johan en ria
  15. Felix:
    Hoi dappere fietsers,
    Weer fijn om jullie verslagen te lezen!
    We volgen jullie op de voet!!!
    Veel succes verder en maar hopen op wat meer warmte.
    Groetjes
  16. Gea Gerard:
    24 april 2017
    Wat n' leuk verhaal wensen jullie veel fiets plezier, grGerardGea. Groetjes aan allemaal.
  17. Thea Elfrink:
    24 april 2017
    Marloes (helemaal alleen), wat een ervaring zal dat zijn.
    Jullie fietsers nog bedankt voor de prachtige foto's. Ik zag vanmiddag hier het koozaadveld "in brand staan"! Gele, dikke, stuifmeelwolken! Nog nooit eerder gezien.
  18. Willy De Bruijne:
    24 april 2017
    Prachtig verhaal. We volgen jou Henk en medefietsers. Erik is jaloers :-)
  19. Chris:
    24 april 2017
    Hey kerels. Wat een belevenis en ondernemingsgeest. Petje af. Klasse Jan dat je ondanks de blessure toch doorgaat. Met de groep blijven we jullie volgen. Succes Chris
  20. Jelle en Cisca:
    24 april 2017
    wat ontmoeten jullie weer veel mensen. Dat maakt de tocht, denken we, ook zo leuk. En dan Marloes, helemaal in haar uppie zo'n reis maken. Jullie komen nu in een mooi gedeelte, Koblenz, Boppard. Prachtige steden. Hopende valt de zadelpijn mee. Nog veel fietsplezier en we wachten op de volgende verhalen.
  21. Elise Droste:
    24 april 2017
    Leuk om jullie tocht mee te kunnen beleven met deze verhalen.
    Mooi dat je de tijd voor het schrijven neemt.
  22. Henk nijland:
    24 april 2017
    Het schiet al op en laten we zeggen de kop is er af. De pijn aan het achterwerk gaat wel over. De komende dagen langs de Rijn kun je niet meer fout rijden. Goede Via Roma.
  23. Hans en Karin:
    24 april 2017
    Hoi Henk, super leuk om jullie te volgen. Veel fietsplezier samen en geniet van alles wat jullie beleven.
  24. Jet Verhoeff-Wijering:
    Is het in Hoogeveen al 18 mei geweest