Dag 6 Lorsch - Zwingenberg 86 km 26 april

26 april 2017 - Zwingenberg, Duitsland

Vanmorgen hebben we gezamenlijk in de plaatselijke supermarkt ontbeten. Het was perfect en voor ons Nederlanders goedkoop. Nadien zijn we vertrokken voor opnieuw een prachtige etappe. De weg van vandaag ging in hoofdzaak langs de rivier de de Neckar. We begonnen in Lorsch en fietsten langs het Taunusgebergte. Bij de plaats Weinheim zijn we van de route afgeweken om deze stad met zijn prachtige altstad te bezichtigen. In deze stad begon het bergje op bergje af. Na de bezichtiging van deze stad volgden er nog velen. Ook Ladenburg heeft een schitterend oud centrum. In Ladenburg begon het fietsen langs de Neckar. Dan weer links langs de dan weer rechts. Fietsen langs deze rivier en dit mooie dal is vele, vele malen mooier dan het fietsen langs de Rijn. Enorm afwisselend en allemaal schitterende dorpjes.  Nagenoeg geen enkel verwaarloosd pand. Het ene dorp nog mooier dan het ander. Elk dorp heeft bijna een Altstad. Lang zijn we geweest in Heidelberg. Deze stad heeft een voetgangersgebied van maar liefst 1800 meter. Een prachtige stad. Buiten alle mooie oude panden zijn hier ook nagenoeg alle bekende winkels. Dus voor ieder wat wils. Mocht je ooit van plan zijn om hier een wandel of fietsvakantie te houden dan is bijna elk dorp perfect om te starten. Wij overnachten nu in het Neckar – Odenwald. We zijn in het dorpje Zwingenberg het einddoel van vandaag. Ons onderkomen is nu het mooie nieuwe huis van Edith en Klaus Bartmann. Genoemd wanderunterkunft Zwingenberg (Baden). Hij is een wandelgids en weet tevens wat een wandelaar of fietser nodig heeft. Alles is en wordt voor je geregeld tegen een zeer betaalbare prijs. De afstand van vandaag was minder dan vorige dagen i.v.m het bezichtigen van diverse oude dorpjes. Elke dag heeft tot nu nog een verrassing voor ons. Is het niet het treffen van personen dan is het wel ons onderkomen aan het eind van de dag. Een nadeel bijna altijd klimmen naar het onderkomen voor de nacht.
Voor de vogelaars weinig bijzonders. Nagenoeg geen roofvogels en geen nieuwe bijzondere soorten vandaag. Wel geregeld hazen en vandaag ook de eerste reeën gezien.
Tot een volgend dagoverzicht, groet namens allen Henk.

1. Johan en Rita:
    26 april 2017
    Wat geweldig om te mogen meegenieten van jullie mooie fietstocht!
    H.groeten van ons! Koald hier!!! ;-(
  2. G Veger.:
    Hallo stoere rakkers.
    Fijn dat jullie veel langs het water fietsen is altijd mooi.
    Morgen heb ik voor het 5de jaar mijn icd kasje ga ik met de kinderen fietsen op de atb, een jaarlijkse traditie.
    Ferdy heeft vandaag een lintje gekregen.
    Ik wens jullie veel reisplezier.
    gr Sannie en Gerard Veger.
  3. Uwe:
    26 april 2017
    Weer een schitterend reisverhaal. Heidelberg is inderdaad een fantastisch mooie stad. Ik ( Therese ) moet er niet aan denken dat hele eind te moeten fietsen. Ik vindt het met de auto al ver. We wensen jullie ook morgen weer een mooie fietsdag. Geniet er samen met volle teugen van!
  4. Jelle en Cisca:
    26 april 2017
    twee jaar geleden hebben wij langs de Neckar gefietst. Toen hebben we ook Heidelberg bezocht. Een prachtige stad. Dus voor ons is het reisverhaal een verhaal van herkenning. Dat maakt het wel extra leuk. We wensen jullie nog heel veel mooie kilometers, maar de klimmetjes zullen wel zwaarder worden.
  5. Felix:
    26 april 2017
    We lezen iedere keer met veel plezier het verhaal over jullie belevenissen. Mooi om jullie zo te kunnen volgen. Hold oe kreggel. Vulle wille wieter!!
  6. Thea Elfrink:
    27 april 2017
    Jullie missen natuurlijk wel de prachtige kleur ORANJE, vandaag op Koningsdag. De vorst zat aan de grond vanochtend met Maxima van - 8, 5 gr. Celsius. Vanwege het grapje is het een kromme zin geworden.
  7. Stephan scheper:
    27 april 2017
    Mooi dat jullie net als wij heel Duitsland doortrappen. Prachtig land, vriendelijke mensen, goed van eten en veel te zien in de steden. Alleen dat klimmen, hé. Ik ben er niet voor in de wieg gelegd. Veel plezier op jullie reis naar het schitterende Rome. Groeten, ook namens Alphons
  8. Bartmannn Klaus:
    27 april 2017
    Vielen Dank, ihr ward nette Gäste. Wir wünschen euch gutes Wetter , keine Pannen und viel Spaß. Ganz liebe Grüße aus Zwingenberg ,Klaus Bartmann
  9. Jane H:
    28 april 2017
    Jullie gaan goed tot nu toe. Dat het zo moge blijven. Ik volg alles met zeer veel plezier. Geweldig land, Duitsland. Heeft zelfs steden in de dorpen :-)
  10. Herma:
    28 april 2017
    Super en boeiend om jullie verslagen te lezen!! Respect heren!!