Een tweede fietsreis gaat beginnen

19 maart 2017 - Losser, Nederland

Na de Fietstocht die wij (Stef en Henk) in 2015 hebben gemaakt naar Santiago de Compostela, hebben we vrij snel met elkaar besproken om nog eens een grote fietstocht te ondernemen. Halverwege 2016 hebben we toen besloten om definitief een tocht te maken in 2017. Onze keus viel na enige tijd zoeken op Rome. Even zoeken op internet en na overleg met een kennis (Albert) die deze tocht al eens gefietst had stond ons doel vast. Na ons besluit een beetje binnen onze vrienden groep te hebben geventileerd, kwam al snel een verzoek van Jos Kuipers, ik ga graag mee, kan dit? Ons antwoord was een duidelijk ja natuurlijk. Binnen een week kwam er een tweede aanmelding uit onze vriendengroep, Jan Wijering. Ook hierop werd natuurlijk positief gereageerd. De groep was compleet en fietsen met vier personen is wel het maximum. Vanaf dat moment zomer 2016 zijn Jan en Jos begonnen om hun spullen aan te schaffen wat je zoal op een fietstocht nodig hebt. Stef en ik hadden de meeste spullen al aangeschaft in 2015. Veel informatie hadden we toen aan de site van Mat Knaapen, https://perfietsnaarsantiago.wordpress.com/  dit gaat wel over een tocht naar Santiago maar nagenoeg alles over dergelijke fietstochten wordt hier duidelijk beschreven. Ook de site van de Europafietsers https://www.europafietsers.nl/  staat vol met informatie. Genoeg verteld over ons doel. We kunnen nu langzaam beginnen te trainen voor de tocht. Het is de bedoeling om 22 april te vertrekken en om 23 mei terug te vliegen vanuit Rome naar Schiphol. Specifieke informatie voor de fietsreis reis naar Rome maken we gebruik van de site van Hans Reitsma. https://www.reitsmaroutes.nl/ Deze site staat boordevol tips, route voorstellen etc voor een fietstocht naar Rome. Wij fietsen volgens de laatste aangepaste route van Hans Reitsma (2016) naar Rome. Onze tocht gaat zoals het nu is via de Toscane route. Dit kan afhankelijk van het weer, conditie, tijd etc in Florence nog worden gewijzigd.
Wordt vervolgd.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wim snjijders:
    26 maart 2017
    Gaaf dat jullie weer zo'n tocht gaan maken!
    ik ga jullie volgen.
    sycces met de voorbereidingen.
  2. Annet:
    26 maart 2017
    Ooohhhhh....... wat super!!! Ik ben benieuwd naar jullie reisverslagen! Succes met de laatste voorbereidingen! Echt top!!
  3. Annet:
    26 maart 2017
    Wow.... echt top!! Ben benieuwd naar jullie reisverslagen! Succes met de laatste voorbereidingen! Echt geweldig!!
  4. Ben de Tukker:
    27 maart 2017
    Ben nu al jaloers, manmanman wat een fantastische tocht ! Misschien nog mooier dan de Camino ! Ik zal jullie zeker dagelijks volgen en virtueel meefietsen met Streetview. Graag veel foto's plaatsen.
  5. Thea Elfrink:
    27 maart 2017
    Fantastisch! Ik zal op ons thuisadres regelmatig een kaarsje voor jullie opsteken! Leuk het idee van Ben Poort om virtueel mee te fietsen! Succes met de voorbereiding. Wel toevallig dat we vorige week even in het voorbijgaan naar elkaar konden zwaaien.
  6. Johan en Rita:
    27 maart 2017
    We gaan de reisverslagen weer met grote interesse lezen en wensen jullie alvast een prachtige fietstocht toe!
    Goeie reis en kom behouden weer thuis!
  7. Martin Overbeek:
    27 maart 2017
    Weer een mooi avontuur van 4 LWC-ers. Veel succes met de voorbereidingen.