Dag 1 08-05 Losser - Gennep

8 mei 2015 - Gennep, Nederland

Vandaag eindelijk begonnen aan onze tocht. Zoals geschreven in ons vorig verhaal het aftellen is begonnen is het ook gegaan. Extra was natuurlijk dat onze vrienden van HOHG en een aantal LWC-ers vanmorgen ook in alle vroegte aanwezig waren. Het was voor ons leuk om zo te kunnen starten. Allen bedankt het zal ons de komende weken zeker steunen. De route ging vandaag na Lichtenvoorde ri Varseveld en vervolgens via plaatjes in de achterhoek naar Duitsland. Hier hebben we een extra rondje gemaakt op advies en Track van Hans R. Dit was wel extreem, kleine plaat voor en kleinste tandwiel achter. Bedankt Hans maar zeker de moeite waard. Overigens als we deze rondrit niet hadden gehad, hadden we het standbeeld van Friedrich Wilhelm Der Grosse Kurfürst (1640-1688) zeker gemist.  Kleef is een mooie stad.  Na deze stad zijn we via het mooie Reichswald  doorgefietst naar Gennep aan de Maas. Onderweg nog even de oorlogsbegraafplaats in het Reichswald bezocht. Als je dit ziet wordt je echt stil. Vele duizenden jonge soldaten liggen hier begraven. Zeer indrukwekkend. Nadien hebben we onze route vervolgd naar het eindpunt van de eerste dag. Camping ’t Veerhuis in Oeffelt. Geen camping zoals wij deze in onze Gemeente kennen.vandaag gereden 138 km.  Morgen onze tweede rit naar de abdij van Postel en kijken wat België ons brengt. Minder km dus meer genieten. We laten het hierbij tot een volgend verslag. Stef en Henk

1. Annet:
    8 mei 2015
    Zo....de kop is eraf!! Een mooie indrukwekkende dag. Top dat jullie ook nog een extra uitdaging aan zijn gegaan de 1e dag! Heel veel succes en vooral plezier! Genieten!!!
  2. Kees:
    8 mei 2015
    Mooie rit! Leuk hoe je het beschrijft. We volgen jullie op de voet/site.

Kippenvel..
  3. Felix:
    8 mei 2015
    Geweldige start. Veel succes en plezier verder.
  4. Astrid:
    8 mei 2015
    Super! Hoop echt dat jullie iedere dag een verhaal posten - mooi om jullie te mogen uitzwaaien. We moesten nog wel ff een traantje wegpinken. Op naar dag 2
  5. Tonnie Ankone:
    8 mei 2015
    Stef en Henk veel plezier en sterkte met deze trip, hopelik lezen wij nog mooie verhalen van jullie.
    gr Ria en Tonnie TD
  6. B.j. noordkamp:
    8 mei 2015
    bedankt voor de reistips rond kleef, voor mij ook een leuk uitje denk ik.
    veel plezier verder, ook namens mijn ouders. Zelfs mijn moeder van 81 probeert jullie te volgen op haar I pad.
  7. Wilma:
    8 mei 2015
    Nog geen succes gewenst, maar bij deze. Goede reis en goed terug komen en geniet ervan :)
  8. Jane Hollander:
    8 mei 2015
    Mooi om direkt al de eerste dag een verslag te lezen. Een respectable 138 km nog wel. Maar zo moeilijk kan dat ook weer niet geweest zijn. Uitgeleide gehad van wielervrienden. Koffiedrinken bij familie. Eten bij familie... Konden jullie de tent nog opzetten daarna?
    Broer Stef en vriend van broer, Henk. Ik wens jullie een hele goede tijd. Weet zeker dat het de moeite waard is.
  9. Roy Schoppink:
    8 mei 2015
    Henk en Stef, heel veel plezier en succes met deze uitdaging! Aan de voorbereiding kan het niet liggen! Ik zal jullie verslagen de komende tijd stipt volgen! Nogmaals heel veel plezier!
  10. Jan:
    8 mei 2015
    Het was fijn om nog even aanwezig te zijn geweest bij jullie vertrek! Uit de foto van vanavond begreep ik dat er al een beetje kruipolie gebruikt is, haha! Top dat jullie meteen de eerste dag al gebruik hebben gemaakt van diverse bezienswaardigheden onderweg. Het staat prima beschreven in jullie eerste verslag. Het geeft ons een beetje het gevoel mee te reizen. Heel bijzonder! Heel veel succes op jullie lange tocht en geniet van de fraaie dingen onderweg, te beginnen met een lekkere pint abdijbier morgen in Postel.
  11. Anja:
    9 mei 2015
    Vanavond nog ons borreltje genuttigd tegen alle kwalen?
  12. Adrie A3:
    9 mei 2015
    Wel fff iets anders als onderwater bij Bonaire, nu enkel zorg voor de lucht in de banden. Goed dat jullie ook oog hebben voor de fiets- en bezienswaardigheden die de route verfraaien of interressant maken. Velen zullen denken "dat had ik ook wel willen doen". Helaas hoor ik daar bij !!!*#.
    Hartelijk gegroet en we blijven jullie digitaal volgen, een makkie dus.
  13. Hennie Kuiper:
    Stef en Henk, een fantastische reis gewenst. Geniet!! gr. Hennie
  14. Frans Wijlens:
    9 mei 2015
    Zo te lezen direct al een mooie etappe als begin naar jullie einddoel in Santiago de Compostella. Veel plezier verder op jullie reis!
  15. Jaap in 't Veld:
    9 mei 2015
    Geniet vooral van deze mooie reis.
    Leuk om te lezen!
    Veel succes!
    Gr Jaap
  16. Lyda:
    9 mei 2015
    De kop is er af! Nog maar ong 2900 km?! Eitje.... Tip van Stefan: want jullie zijn dan vlakbij Bladel: een lekkere trappist en "belse" friet met mayo!
  17. Hans Riekert:
    9 mei 2015
    Tja Henk en Stef, als je de route bij Kleve een beetje aanpast op zo'n platte digitale kaart ben je je niet bewust van de hoogteverschillen. Maar wel leuk toch zo'n eerste test.
  18. Truus Morshuis:
    9 mei 2015
    Wacht met spanning op dag 2 verslag.
  19. Venboer:
    10 mei 2015
    Stef en Henk
    Zo te horen hebben jullie de smaak al te pakken

Goeie reis
    Henk