Dag 10 Mittenwald Duitsland - Ried Oostenrijk 102 km 30 april

30 april 2017 - Ried Im Oberinntal, Oostenrijk

Na een goed ontbijt in hotel Jagerhof in Mittenwald vanochtend stapten we in winterkleding op de fiets. Hoewel het stralend weer was, waaide er een stevige frisse, zeg maar koude wind ons tegemoet. In het stadje Mittenwald nog even wat foto’s gemaakt van de bijzondere beschilderingen op de gevels op de huizen en pensions. Toen kwam onze eerste klim en dat was meteen een beste; 9 % gedurende enkele kilometers. We waren meteen wakker en warm, pffff. We kwamen toen op een hoogplateau van het Leutaschdal. Heel bijzonder de weidsheid van de almweiden, die overigens nog besneeuwd waren. Echt een gebied voor de wandelaars en de langlaufers in de winter. Nog even een pittig klimmetje naar de Bucherhohe en toen begon de afdaling naar het dal van de Imst. Het verlies aan klimtijd werd alras ingehaald. In een van de laatste bochten werden we verwelkomd door het prachtige gesjirp van de krekels en de geur van de Corsicaanse dennen. Ook -niet onbelangrijk- een heerlijke zomerse temperatuur. Hoera, fietsen met korte mouwen en korte broek. Even wat zonnebrandcreme op onze kale koppen en verder ging het over bijzondere mooie fietspaden langs de rivier. Ons doel voor vandaag was Ried in het dal naar de Reschenpas, dus de snelheid moest er wel inblijven. Onderweg vandaag ontzettend veel families zien fietsen. Kinderen van amper drie jaar op fiets en gewoon met mama en papa mee fietsen. Schitterend om te zien. Ook viel ons op dat er ontzettend veel gereden wordt met MTB e-bikes. Er zijn zelfs al wedstrijden voor. Prachtige vergezichten op de besneeuwde Alpentoppen waren ons deel, fantastische uitzichten over de Imst vanaf de fietsbruggetjes eveneens. Het blijkt dus dat we een juist besluit hebben genomen om dit weekend de Alpen te passeren. Immers met regen en mist is het gevaarlijk en niets te zien. Onderweg wel een paar keer gepauzeerd om een kop koffie of soep te maken.  Zoals altijd zat het venijn weer in de staart. Niets vermoedend richting Ried werden we nog eventjes getrakteerd op klimmetjes tot 18 procent. Aangekomen op camping Dreilandereck in Ried kregen we een fantastische blokhut tot onze beschikking. Hier kunnen we het wel weer voor een nachtje volhouden. Het plan is om morgenvroeg de Reschenpas te beklimmen en Italië te bereiken. Dit nog voordat het gemelde slechte weer eraan komt!
Voor de vogelaars vandaag zeer veel Alpenkauwen en tevens onze eerste koninginnen of koningspage, dit was in het vliegen en voorbijgaan niet juist te determineren. Tevens veel sporen in de verse sneeuw van roodwild.
Groeten, namens allen, Jan

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hans Boekholt:
    30 april 2017
    Prachtige foto's van de Alpen op de achtergrond. Veel succes morgen.
  2. Astrid:
    Wat prachtig daar !
  3. Brigitta Van der linden:
    30 april 2017
    Super mooie foto's, zet hem op jongens
  4. Albert Moraal:
    30 april 2017
    Ja die blokhut ken ik, heb daar in 2012 ook in overnacht.
    Morgen weer een mooie rit en een lekkere klim n.l. de Reschenpass.
    Hopelijk knapt het weer na morgen flink op want er komt een mooi stuk aan richting Merano.
  5. Linda Wermer-Boerma:
    30 april 2017
    Wat is het daar prachtig! Hoe gaat het met je pols cq hand, Jan?
  6. Rinate:
    30 april 2017
    Leuke fotos en leuk om jullie reisverslag te lezen. Zo te zien echt genieten .Veel plezier nog en wij blijven jullie volgen.
  7. Laurette Reekers:
    Prachtig land, Oostenrijk. Nog heel veel succes en plezier! Jodelahitie
  8. Johan en Rita:
    30 april 2017
    We genieten nog steeds volop mee! Hartelijke groeten!
  9. Hanneke:
    30 april 2017
    Wat een bijzondere tocht, Jan! Succes verder alle 4 en blijf genieten! (Hoe gaat het met je arm, Jan?)
    Groetjes Hanneke
  10. Jane H:
    30 april 2017
    Mooi verslag en schitterende plaatjes. Dank!
  11. Karin nijhoff:
    30 april 2017
    Toppers! Superleuk om jullie te volgen. Zet ' m op!
  12. Elise Droste:
    1 mei 2017
    Blijft de sfeer ook goed van vier mannen samen?
    Prachtige foto's trouwens
  13. Huub Wispels:
    Hallo Stef en heren,

Marga en ik gaan as zaterdag onze 3e etappe naar Rome starten in Dillingen am Donau om 14 dagen later in Venetie te eindigen. Mooi om te zien hoe het jullie vergaat en hoe de situatie ter plaatse is. Hoop dat ons het slechte weer bespaart blijft.
    Veel succes!
  14. Arnold Snetselaar:
    1 mei 2017
    Ziet er goed uit! Veel plezier, Jos!
  15. Frans:
    1 mei 2017
    Mooie foto's en wat een natuur! Respect hoor mannen. Met volle bepakking de berg op. Top.
  16. Ben en Niesje:
    1 mei 2017
    Prachtig al die mooie foto's en reisverhalen, wat gaat het snel, nu al in Italië ! Jammer dat het weer niet zo mee zat, hopelijk wordt het weer nu alleen maar beter ☀️. Veel succes verder
  17. Thea Elfrink:
    2 mei 2017