Dag 15 Brentino - Verona 47 km pittig

5 mei 2017 - Brentino Belluno, Italië

Eindelijk scheen de zon met het wakker worden. Onze derde dag zon vanaf ons vertrek veertien dagen geleden vanuit Losser. Het was een prachtige dag zowel fietsend als het weer. Voor ons vertrek vanmorgen eerst uitgebreid ontbeten in ons gasthuis. Werkelijk alles was er of kregen we. Dit is een echte aanrader. We begonnen de tocht via prachtige paden langs de Adige of het bovenliggende kanaal. Voor mij en Stef is de gehele route tot nu toe een groot verschil met twee jaar geleden naar Santiago de Compostela. Dit  gezien nu werkelijk onderweg alles te koop is. In Frankrijk hadden we dagen dat we weinig of niemand zagen. Dit is tot nu nu toe niet het geval. Ook het eten en drinken onderweg gaat beter,  de bevolkingsdichtheid en vele dorpen onderweg is een groot verschil. Onze route begon vandaag na enkele kilometers met stevige klimmen zoals vermeld in het routeboekje, maar allen goed te doen. Het was een prachtige dag vandaag. Voordat we Verona binnen fietsen was er een prachtige stop. Hier hebben we zoals gebruikelijk ons dagelijks kopje koffie gezet, het was een mooie pauze locatie. We werden verwend door het gezang van de nachtegaal. Helaas in grote delen van Nederland niet meer hoorbaar gezien het ontstane biotoop door allerlei maatregelen. Eenmaal via de Adige Verona binnen gekomen begon voor ons de echte belevenis. Het was een draaien van links en rechts maar de beschrijving van het boekje van Hans Reitsma is echt perfect. Wij fietsen zonder navigatie en het is uitstekend te doen ( Hans bedankt) Verona is  een prachtige stad. Ons onderkomen voor deze nacht is camping San Pedro in Verona. Een mooie camping met uitzicht over grote delen van de stad. Het koste ons veel inzet om hier te komen maar uiteraard gevonden maar wel kaputto. Het was zoals Hans Reitsma omschreeft een extra klimmetje. Maar zeer zeker de moeite waard. We blijven een dag in Verona om de stad en zijn bijzondere kerken te bekijken. Vandaag hebben we de Basseliek San Zeno al gezien. Een prachtige oude Basseliek totaal anders dan de grote kerken in Spanje en Frankrijk. Foto's volgen nog.

Voor de vogelaars, vanmorgen  een roepende Bosuil.
Namens allen groet Henk.

1. Peter Cormelisse:
    6 mei 2017
    Mooie tocht, ik had dezelfde ervaring . Naar Romen fietsen is heel anders dan naar SdeC
    Goede reis nog !
  2. Susan: