Dag 23 Casciano - Castel del Piano 69 km 13 mei

13 mei 2017 - Castel del Piano, Italië

Na een fikse klim om de camping te bereiken gisteren hadden we vanmorgen het geluk om met een afdaling te beginnen. Helaas konden we niet alle spullen droog inpakken vanwege de regen gisterenavond en vannacht. Vroeg op pad en de de afdaling begon een eerste klimmetje van 12 %. De beentjes werden wakker en via prachtige vergezichten, maar ook dichterbij de schitterend begroeide bermen met zowaar orchideeen erin gingen we richting wijnstad Montalcino. Onderweg nog even gestopt om de Bijeneters te bewonderen die vlak bij ons zaten. Prachtige vogels, wat een kleuren. Van verre zagen we al de stad Montalcino hoog op de heuvel liggen, pfff zo hoog en moeten we daar naar toe? Een bijzonder lange forse klim naar boven, nooit geweten dat asfalt zoveel kleuren steentjes heeft. Ja hoor, als het zwaar is kijk je alleen maar vlak voor je neus. Eindelijk Montalcino bereikt, prachtig stadje, maar met ons hadden honderden motorrijders deze stad als etappestop. Wat een lawaai, maar in het stadje was het rustiger. Een lekkere spaghetti gegeten en verder ging het. Eerst een super afdaling, maar ja, alles wat je hier omlaag gaat moet je weer omhoog. In de brandende zon weer een klim van bijna 10 kilometer omhoog. Afzien?? Jazeker, maar inmiddels zijn we ook wel wat gewend! Hoewel de etappe vandaag erg zwaar was hebben we onderweg enorm genoten. Qua landschap was dit tot nu toe de allermooiste. Zo geweldig om de bergdorpjes te zien in de verte, een compacte massa huisjes boven op een berg in prachtige kleuren. We merken dat het landschap van de liefelijke Toscaanse heuvels langzaam maar zeker overgaat in een ruiger meer vulcanisch landschap. Kortom, de mooie omgeving vergoelijkt alle zweetdruppels en dat waren er vele, vele deze dag. Onverwachte dingen maken de etappe geweldig, zo zagen we nog een vos pal voor onze neus de straat oversteken, zagen we slangetjes en hagedissen langs de kant van de straat, wat een rijkdom! Nu onze tentjes al weer opgezet, echt routine net als het afbreken. Blindelings alle handelingen uitvoeren en alle spullen meteen in de goede (5) tassen kunnen plaatsen!!!

Voor de vogelaars, vele Bijeneters, Hop en een Uil

Namens allen Jan

1. Herman de boer:
    13 mei 2017
    Zet hem op mannen en hoe ver is het nog naar rome
  2. Sophie. masselink:
    13 mei 2017
    Fijn dat jullie ook een keer nat zijn van het zweet en niet alleen regen, haha. Wat een prachtige tocht maken jullie! Wat een kanjers, chapeau!
  3. Tonnie Ankone:
    13 mei 2017
    Mooie verhalen om van te genieten alleen het weer werkt nog niet mee hopelijk hebben jullie de komende dagen tot Rome mooie lekker droog fiets weer om nog meer te genieten . Veel succes fietsers met de laatste loodjes gr van Ria en Tonnie
  4. Marinus en Cobi:
    13 mei 2017
    Wat een mooie reisverhalen we kijken er elke dag naar uit.
    Geweldig wat jullie ondernemen.
  5. Miny wegman:
    lekker genieten super
  6. Annie Hollander:
    14 mei 2017
    geniet er nog maar goed van
  7. Ben de Tukker:
    14 mei 2017
    manmanman! En de beloning 'Rome' staat nog op het menu, en dat is nog andere koek dan Florence, Sienna, Montalcino !!
  8. G Veger.:
    14 mei 2017
    Hallo mannen. noch even doorzetten? heb Els nog gesproken bij Wolters had het ook niet gemakkelijk super druk.Geniet van de vrijheid is niet voor iedereen weg gelegd.nog mooi reisdagen gr G.Veger