Dag 26 rustdag (eindelijk)

16 mei 2017 - Badia Polesine, Italië

Vandaag een dag zo we tot nu nu toe niet kenden. Een echte rustdag, ja je leest het goed. Uitslapen tot 07:00 uur en daarna douchen en later ons ontbijtje gemaakt bij de tent. Lekkere koffie met onze brandertjes en alles oké. Daarna hebben we genoten van de stilte aan het meer Lago di Bracciano. Omstreeks het middaguur samen gezellig (waar het verkeer het toelaat) naar Anguillara Sabazia gefietst.  Een prachtig oud plaatsje waar wij ons inkopen konden doen. We hebben het dorp bekeken en het is allemaal zo oud. Het is niet te begrijpen dat er mensen wonen in zulke huizen. Wij vergelijken te vaak de normen naar onze waarden. Het was in ieder geval een bijzonder oud dorpje. De bouw gaat terug tot de middeleeuwen. Wel schitterend hoe dit dorp in stand is gehouden en er nog mensen willen wonen. Na onze bezichtiging even inkopen gedaan in een grote Carrefour. We maken ons op voor toch nog een extra route richting Rome. We doen dit om er zeker van te zijn dat we ongeveer gelijk met onze familieleden op het Sint Pietersplein in Rome aan komen. Het was een prachtige dag wat we ook na onze extreme inspanning nodig hadden. Het blijkt nu na een dag nietsdoen hoe de stemming en het gevoel is. Beter kon deze rustdag niet komen. Het was een prachtige dag waar we zelfs tijd hadden om een BBQ te houden. We hebben echt genoten van onze rustdag en gaan morgen vol frisse moed beginnen aan onze een na laatste etappe. Ons doel is om morgen ongeveer 40 km te fietsen richting Rome. Wel op en af maar dat weten we. Hans Reitsma nog bedankt voor de tot nu toe uitstekende omschrijving van zowel de route als van de dorpen en steden waar we door komen. Zowel actueel als een enorme informatie aan geschiedenis.  We gaan morgen voor de ééna laatste etappe richting Rome en pakken nog een camping mee aan de rand van de stad om ons uiteindelijke einddoel Rome donderdag te bereiken.
Namens allen Henk

1. Marinus en Cobi:
    16 mei 2017
    Succes heren met de laatste lootjes geniet er nog even van.
  2. Hans Boekholt:
    16 mei 2017
    Top gedaan mannen. En gelukkig zonder problemen. Heb van de verhalen genoten. Succes met de laatste kilometers en wel thuis.
  3. Geert Rouw:
    16 mei 2017
    Geweldige prestatie mannen!! Gefeliciteerd met dit prachtige resultaat. Geniet van de laatste etappes. Ik heb jullie verhalen met plezier gelezen. Ik zal ze missen.
    Groeten!
  4. John W.:
    16 mei 2017
    Prachtige verhalen. hartelijk dank voor het meefietsen en meebeleven van jullie tocht. Geniet van de laatste loodjes.
  5. Tonnie Ankone:
    16 mei 2017
    Fietsers mooi om te lezen dat het goed weer is en jullie genieten van de rustdag een verdiende dag na zoveel inspanningen. Ook gunstig weer om was te drogen,wij wensen jullie veel sterkte de laatste kilometers en een mooi uitzicht om in Rome jullie echtgenotes te ontmoeten. Gr Ria en Tonnie
  6. Sabine Dragt:
    16 mei 2017
    Succes mannen met jullie laatste koodjes! Wat ontzettend knap dit, geweldig! Zet hem op en blijf genieten!!!
  7. Johan en Rita:
    16 mei 2017
    Echt jammer dat we straks jullie mooie verhalen moeten missen!
    We wensen jullie hele gezellige dagen met de familie!
    Hartelijke groeten van ons en tot ziens in Losser.
  8. Hans:
    16 mei 2017
    Topprestatie geleverd heren. Genoten van de prachtige verhalen.
    Veel plezier de komende dagen in Rome.
  9. Elise Droste:
    16 mei 2017
    Zo knap, bijna in Rome op de fiets.
    Bedankt voor de mooie verhalen
  10. Elise Droste:
    16 mei 2017
    Top prestatie geleverd en bijna in Roma
    Bedankt voor de mooie verhalen
  11. Gerard Brinkman:
    16 mei 2017
    Nog twee dagen te gaan. Geniet ervan,het is zo voorbij. Uit eigen ervaring weet ik hoe bijzonder zo'n laatste etappe is en beleefd wordt! Ook al waren vele andere etappes zeker mooier, uitdagender en emotioneel zwaarder! Maar toch die laatste .,.,.,., wat een voldaan gevoel als je over de streep rijdt!!!? Bij voorbaat al gefeliciteerd, wat een geweldige prestatie.
    En door jullie verslagen van elke dag, heb ik lekker " meegefietst "
    Bedankt!
  12. Ben de Tukker:
    17 mei 2017
    Het is dus echt de allerlaatste etappe !
    Zo'n lange fietstocht is zo geweldig, elke dag een nieuw avontuur en dat dan delen met je beste vrienden, manmanman ! Wat zullen jullie nog vaak de herinneringen koesteren.
  13. Willemien haasjes:
    17 mei 2017
    Wat jammer dat we de mooie verhalen moeten missen.Fantastisch dat jullie het bijna volbracht hebben. Veilig aankomen in het prachtige Rome. Lekker genieten daar en vooral veel zien.
  14. Jan Steenhuis:
    17 mei 2017
    Goeden morgen Heren Fietsers , nog steeds alle respect dat jullie deze trip maken en uiteraard blij dat het zonder uitvallers is gegaan .Lago B. is i.d.d. een oase van rust ( alleen niet in augustus) en alles hieromheen is oud ( zeer oud) maar uit goede bron vernomen dat het leven hier eenvoudig maar gemoedelijk is .wens jullie veel plezier met deze "overwinning" en geniet van het onthaal in Rome.
    groet . jan
  15. Gea Gerard:
    17 mei 2017
    Fantastisch gedaan jongens,nog even de laatste loodjes en het
    doel is bereikt.Bedankt voor de mooie verhalen en veel plezier met zijn allen in Rome.
  16. Monticola:
    Heren,
    Fijn om te lezen over jullie rustdag zo dicht bij jullie einddoel.
    hopen dat de laatste loodjes licht wegen en jullie ervan kunnen genieten.

Henk: geweldig de roep van uiltje.

Groet van Angelique
  17. Herma:
    17 mei 2017
    Succes mannen, met de laatste etappe morgen!! Geniet ervan!!
    Groetjes Herma
  18. Lieneke:
    17 mei 2017
    Veel sterkte met de laatste loodjes. Ik heb elke dag met jullie meegeleefd. Wat een tocht!
    Ik hoop dat de ontmoeting met de familie in Rome net zo mooi zal zijn als die van Stef en Henk in Santiago de Compostella, waar ik ook mooie foto's van zag.
  19. Ans de Jong:
    17 mei 2017
    Prachtige verhalen en foto's, leuk om jullie zo te volgen. Succes met de laatste etappe!
  20. Sonja ten Asbroek:
    17 mei 2017
    Wat een super prestatie! Geniet nog even extra van de laatste kilometers..
  21. Johan en ria:
    Succes heren en nu de laatste 40 km geniet er van en van Rome