Dag 27 Lago di Bracciano - Camping Flaminia

17 mei 2017 - Roma, Italië

Hoi allen, allereerst onze hartelijke dank voor alle geweldige reacties van jullie op ons blog en op Facebook. Zoals eerder al vermeld is het voor ons niet doenlijk om overal op te reageren, maar we vinden het geweldig dat jullie ons volgen. Onze fietstocht zit er bijna op. Morgen nog zo’n 10 kilometer naar het St. Pietersplein en dan zit het erop! Wat een geweldige tocht, heel veel gezien en afgezien, maar dat laatste vergeet je sneller dan alle mooie dingen die je meemaakt. Vanmorgen weer vroeg opgestaan en onze spullen op routine ingepakt. Afscheid genomen van de hartelijke Nederlandse campingbaas op camping Esmeralda aan het Lago di Bracciano. We zijn gestart zoals gewoonlijk met een klim van een paar kilometer, daar word je wakker van. Vervolgens ging het weer over slechte straten richting Rome. Op gegeven moment door een zandweg omhoog tussen olijfgaarden door. Hoewel we op de campings werden gewezen op het scheiden van het afval zagen we hier toch ook grote dumpplaatsen van afval. Ook de bermen zijn in Italië zijn zekers niet vrij van afval. Talloze sigarettendoosjes liggen hier naast allerlei plastic flessen. We vervolgden onze weg lang verlaten straten, dan weer hele drukke straten. Ondertussen golfde het landschap nog, zodat er af en toe nog pittig geklommen moest worden. We deden dit echter “graag” na onze rustdag. Toen we de meeste heuveltjes waren gepasseerd zagen we in de verte een bijna vlak landschap opdoemen. Dat waren we niet meer gewend na de Povlakte. Eventjes een koffiestop in de plaats Prima Porta. Hier waren een aantal “oude Romeinen” aan het kaarten om geld. Nou, horen en zien verging je, het leek of het om leven en dood ging. Heerlijk dat temperament van de Italianen! Over een vlak stuk verder naar Rome, met onderweg prachtige bloeiende cactussen en geweldig ruikende Toscaanse Jasmijn. We merkten dat het allengs drukker werd op straat, want we naderden Rome met rasse schreden. In de voorsteden was het al een drukte van jawelste en we kronkelden met onze fietsen tussen luid toeterende Italianen door via bruggen, viaducten, spoorwegovergangen, autowegen, fietspaden achter onze navigator Henk aan. Uiteindelijk bereikten we het fietspad langs de Tiber en dat gaf ons weer rust. De hele weg al worden we uiterst vriendelijk begroet door (race)fietsende Italiaanse collega’s met een brede lach en een ciao of bongiorno. Nog even puzzelen en daar vonden we onze super-de-luxe stadscamping Flaminia. Uiteindelijk in redelijk korte tijd onze 45 kilometer afgelegd vandaag. In alle rust onze tenten voor de laatste keer opgezet en de camping verkend. Een pilsje en een heerlijk gezonde tonijnsalade ging er wel in. Nog even en wasje doen, onze tassen binnenste buiten keren en opnieuw ordenen en rusten. Vanavond nog even bijkletsen en ons opmaken voor de echte 10 laatste kilometers morgen naar het Vaticaan, alwaar we samenkomen met onze familieleden.

1. Marion Wijering:
    Hallo allemaal
    Wat een mega prestatie. Petje af en diep respect hoe jullie dat samen voor elkaar hebben gekregen.
    Groet Marion
  2. Laurette Reekers:
    17 mei 2017
    Super gedaan. Veel plezier de komende dagen met jullie familie.Krijgen we daar ook nog verslag van
  3. Sabine Dragt:
    17 mei 2017
    Super heren! Wat een prestatie! Geniet van jullie avondje vanavond en morgen van jullie laatste 10 km van deze reis! Wat zal het fantastisch zijn om morgen jullie familieleden op het vaticaan te zien! Mannen, geniet! Ik ben trots op jullie..
    Lieve groet Sabine Dragt
  4. Roy Schoppink:
    17 mei 2017
    Mooi om te lezen al die mooie ervaringen ! Op naar de laatste etappe! Succes mannen!
  5. Uwe:
    17 mei 2017
    Spannende reisverhalen van een onvergetelijke tocht. Morgen naar het Vaticaan en weer verenigd met jullie dierbaren. Als jullie de paus nog tegen komen dan doe hem de hartelijke groeten. Veel plezier op jullie laatste fietsdag.
  6. Wilma:
    Veel plezier in Rome!
  7. Martin Overbeek:
    17 mei 2017
    Succes met de laatste kilometers. Was leuk om alle verhalen te lezen.
  8. Peter Cormelisse:
    17 mei 2017
    Mooi gered ! De camping heb ik ook gestaan , je kan heel makkelijk fietsen naar st Pieter maar ook met de trein, station is vijf minuten lopen vd camping . maar top gedaan !
  9. Marinus en Cobi:
    17 mei 2017
    In 1 woord geweldig, wat hebben jullie genoten en een hele ervaring rijker. Wij hebben genoten van jullie mooie reisverhalen en foto's.
    Succes met de laatste kilometers. Geniet samen met jullie fam. van het mooie Rome.
  10. Han:
    17 mei 2017
    Jullie Ronde van Duitsland, Oostenrijk en Italië zit er nu bijna op!
    Super dat je ons liet meegenieten! Klasse dat het nu bijna volbracht is!
  11. Ria Sickman:
    17 mei 2017
    Geweldig dat ik mee mocht genieten van jullie prachtige fietstocht
    Succes voor de laatste km
  12. Marcelle:
    17 mei 2017
    Wat een fantastische tocht!!
    Geniet morgen van de hereniging met de familie!!
  13. Rinate:
    17 mei 2017
    Het was geweldig om jullie verhalen te lezen .Voor morgen veel succes met de laatste 10 km .En veel plezier in Rome samen met allen die jullie daar opwachten .Top prestatie .Jos proficiat met je kleindochter .
  14. Marloes:
    18 mei 2017
    Heel veel succes de laatste dag, jullie doen het toch maar!! ;) Hoeveel kms hebben jullie nu in totaal gefietst?:) groetjes uit Slovenie, Marloea
  15. Frans Wijlens:
    18 mei 2017
    Wat een successtory, om jaloers op te worden! Heel erg gaaf gedaan heren en ook van mijn kant dank voor de mooie verhalen. Het was net of we zelf meefietsten, zo mooi intens geschreven.
  16. Wim en Corrie:
    18 mei 2017
    Wat een tocht!! Goed gedaan samen. Voor de laatste dag genieten en veel plezier.
  17. Edwin E:
    18 mei 2017
    Ik heb elke avond met plezier jullie verhalen gelezen. Geniet er nog even van! Knap werk heren.
  18. Cisca en Lisa:
    18 mei 2017
    Mannen een mooie trip. Met zijn allen een ervaring rijker. Geniet van Rome. De mooist stad in Europa. En kom gezond naar LOSSER. Bedanktvoor de reisverhalen . Top.
  19. Helga moraal:
    18 mei 2017
    Topprestatie mannen !!! Nu nog op audiëntie bij de paus.
    Ik ga jullie dagelijkse boeiende verhalen missen.
    Veel plezier met jullie familie in Rome en goede reis terug.
  20. Petra van de Steeg:
    18 mei 2017
    Wat een fantastische prestatie. Ik wens jullie een fijn weerzien met jullie familieleden en lekker genieten!
  21. G Veger.:
    18 mei 2017
    geweldige prestatie.als je voor de trevie fontein staat en je gaat lings langs de fontijn rechts het straatje in dan zit na 50 meter in het hoekje een kraan met schoon drinkwater is gewoon leuk. verder wens ik jullie veel plezier in Rome met de familie en een goede thuisreis Gr G.Veger
  22. Johan en ria:
    18 mei 2017
    We hebben deze weken genoten van jullie reis verhalen proficiat wat geweldig geniet nog een paar dagen samen met jullie familie een goede terug reis
  23. Aloys ter Beke:
    18 mei 2017
    Super gedaan Mega prestatie Er zijn geen woorden voor We hebben genoten van de reisverhalen en foto s Succes de laatste dag en de gr aan de Paus Nog even lekker genieten samen met de dames en een goede terugreis gr Aloys en Marieta
  24. Tonnie Ankone:
    18 mei 2017
    Fietsers bedankt voor de mooie verhalen van jullie fietstocht naar Rome, het was genieten om te lezen wat jullie allemaal hebben gezien en meegemaakt hebben.
    Voor morgen een mooie dag in Rome en het weerzien van jullie familie geniet nog lekker aldaar gr van Ria en Tonnie
  25. Brigitta Van der linden:
    19 mei 2017
    In een woord geweldig mannen gefeliciteerd
  26. J.a. lutjenhuis:
    19 mei 2017
    Fijn dat alles goed is verlopen en het was ook leuk om jullie te volgen en te lezen. Top jongens en geniet daarvan .groetjes