Dag 7 Zwingenberg - Braunsbach 113 km 27 april

27 april 2017 - Santiago de Compostela, Spanje

Vanochtend al weer vroeg wakker geworden in http://www.bartmanns-rad-und-wanderunterkunft.de . Helaas tikte de regen op het dak. Na kort overleg besloten we om iets later te vertrekken voor onze geplande tocht naar Braunsbach. Op de trap hoorden we gestommel ten teken dat ons ontbijt naar boven werd gebracht. En wat voor een ontbijt; alles dr’op en dr’an. Dat lieten we ons wel smaken. Door dit enorme ontbijt werd het zo wie zo al later, maar dat was niet erg. Toen we alles op onze fiets hadden gepakt miezerde het nog een heel klein beetje. Toch maar op pad. Via mooie fietspaden leidde onze weg eerst naar Bad Wimpfen, een schitterend middeleeuws stadje. Om er te komen moesten we wel eerst een flinke klim maken. Onderweg floten de vogels ons vanonder een dicht bladerdak in de regen toe en het leek of ze riepen: wat een maffe kanaries (onze gele fietskleding) daar onderweg. In Bad Wimpfen de plaatselijke conditorei bezocht en tevens wat zoet brood voor onderweg meegenomen. Toen weer verder over de wel zeer rustige fietspaden. De zwaluwen vlogen bijzonder laag, maar in plaats van meer regen werd het droog. We genoten van het laatste stukje Neckar en de talloze bomen vol met maretakken. We kwamen bij onze volgende rivier terecht en wel de Kocher. Opvallend dat we nergens vissers zagen, niet langs de Neckar, maar ook niet langs de Kocher, terwijl het water er bijzonder rustig en aanlokkelijk uitzag.  Het dal van de Kocher was aanmerkelijk breder dan het Neckardal. Het Kocherdal kenmerkt zich ook door de aanwezigheid van veel oude stadjes/dorpjes met veel hooggelegen kastelen. We zagen bijzonder veel putters (distelvink)  onderweg en grappig was dat de bewoners van het stadje Niedernhall “distelfinker” genoemd werden. Bij de stadsmuur was zelfs een standbeeld voor dit grappige bontgekleurde vogeltje geplaatst. Aangekomen in onze overnachtingsplaats Braunsbach viel ons op dat er nog bijzonder veel schade zichtbaar was van de overstromingsramp van 29 april van het vorige jaar. Complete huizen waren hier weggevaagd en zo’ n 170 auto’s onherstelbaar beschadigd. Ook de campingplaats waar we nu verblijven was compleet overstroomd. We logeren nu in een vierpersoons trekkershut en hebben vanavond ons eigen potje gekookt. Morgen wacht ons een zware etappe, de moeilijkste tot aan Garmisch Partenkirchen, met veel pittige klimmetjes.
Groet namens allen Jan

1. Wilma:
    27 april 2017
    Grappig, zo zie je nog een plaatsnamen voorbij komen die je kent. Mijn broer heeft ooit een tijdje in Braunsbach gewoond.
    Veel plezier met jullie verdere tocht!
  2. Uwe:
    28 april 2017
    Weer een mooi verhaal. De romantische streek van de Neckar. Prachtig. En wat is de wereld klein. Een aangetrouwd nichtje van ons komt uit Braunsbach. Het kleine stadje is vorig jaar behoorlijk verwoest. Ik wens jullie een goede tocht naar Garmisch. Wat een eind vanuit Braunsbach. Veel plezier onderweg en veel succes met het klimwerk. Het wordt vanaf morgen alleen nog maar steiler.
  3. Veldscholten:
    Succes heren!‍♀️‍♀️
  4. Cisca en Lisa:
    28 april 2017
    Heren bedankt voor de verslagen. We lezen ze met wel plezier. Hebben ook gezien dat er knappe fietsemakers zijn. Nog veel plezier en GENIET.
  5. Hans:
    Heren,
    Mooie verhalen en na een week al bijna Duitsland uitgefietst,top!!
    Veel plezier de komende weken vanuit een nat Losser.
  6. Herman de boer:
    28 april 2017
    Jan kun je niet een paar vinken vangen voor mij haha
    Hoop dat jullie een nog mooie dagen krijgen
    En hoe gaat het verder met je pols
    Nog heel veel fiets plezier
    Ps doe stef de gr van els vond ze vroeger zo knappe vent haha
  7. Jan Trap:
    Mannen suc6 morgen met deze pittige tocht met vele klimmetjes
  8. Anita ten Bokum:
    28 april 2017
    Hallo allemaal en in het bijzonder miene oale buurman Jan,
    Wat een prachtige, unieke fietstocht ondernemen jullie samen! Geweldig! Vooral de prachtige reisverhalen zijn schitterend om te lezen . Hoewel mijn vogelkennis niet verder reikt dan de slavink en de blinde vink Zie ik Jan op de fiets helemaal voor me die helemaal enthousiast wordt van alle vogels die hij onderweg spot! Blijf genieten samen en doot henig an!
    Heel veel groeten vanuit Mallorca,
    ATB te O
  9. Angelique Lamme:
    28 april 2017
    nog vergeten te zeggen.... Henk mooi de vogelsoorten die je steeds noemt. Ga ermee door!
  10. G Veger.:
    29 april 2017
    Hallo jongens. mooi reisverhaal Jan is ook een goede schijver.Wij hadden al van Els gehoort dat jullie een paar zware dagen voor de boeg hadden.en dat getik op de tent? och dat hebben wij in losser alle dagen maar toch hebben jullie al veel gezien. nu ga ik zelf ook fietsen.gr gveger.