Het aftellen is begonnen

6 mei 2015 - Losser, Nederland

Afgelopen dinsdagavond hebben we onze eerste stempel in ons Pelgrim paspoort ontvangen.  Ineke Keizer medewerkster van het secretariaat van de Jacobus kerk in Enschede heeft ons deze stempel gegeven. Het was een leuke bijeenkomst. Veel pelgrims uit het oosten van Nederland die de fiets- of voettocht ondernemen halen hier bij de Jacobuskerk hun eerste stempel. Als het goed is zullen er nog vele stempels de komende weken in ons paspoort volgen. Wij zijn klaar voor vertrek! Voorbereiding is geweest, in beide huizen wordt al weken nergens anders meer over gesproken. Als we de computer aanzetten staat er al bijna standaard "Santiago de Compostela" in de Google zoekbalk. Vrijdagochtend vertrekken we omstreeks 07:30 uur in Losser waarna we Stef in Overdinkel ophalen en aan onze tocht beginnen. Ik schrijf we omdat een aantal leden van de Losserse Wielerclub LWC ons de eerste 40 kilometer begeleiden. In Zwillbrock drinken we samen koffie waarna wij (Stef en Henk) onze weg vervolgen en de LWC-ers via een leuke route terug naar Losser fietsen. Na een pauze in Winterswijk bij de dochter van Stef, en een middagmaaltijd bij mijn zuster en zwager in Lichtenvoorde worden we losgelaten. We vervolgen onze weg naar onze eerste overnachting op camping ‘t Veerhuis te Oeffelt bij Gennip a/d overzijde van de maas. We hoeven in ieder geval niet meer te koken gezien het wel een latertje kan worden met al onze verplichtingen. Iedereen die iets op ons blog heeft geschreven bedankt voor jullie vele en leuke woorden. Wordt vervolgd…..

1. Ellen Wolters:
    Stef en Henk,
    Heel veel plezier( en sterkte) gewenst bij dit fiets avontuur!
  2. Ans:
    6 mei 2015
    Heel veel sterkte en plezier op deze tocht. Wij wachten met spanning op jullie verhalen.
  3. Uwe:
    Stef en Henk,
    Ik wens jullie een hele fijne, mooie maar vooral veilige fietstocht met mooi weer, leuke mensen onderweg, weinig lekke banden, gezellige en schone campings, een goede aankomst in Santiago de Compostela en vooral weer goed thuiskomen! Jullie verhalen zie ik met spanning tegemoet. Heel veel plezier!
  4. Hen Bolk:
    6 mei 2015
    Wens jullie een mooie fietstocht en veel plezier ⛪️
  5. Jan Boom:
    Henk en Stef,
    Ik wens jullie een voorspoedige en veilige fietstocht. Jammer dat ik vrijdag a.s. niet in staat ben een stukje met jullie mee te fietsen. Heel veel plezier en goed weer gewenst.
  6. Marieke:
    6 mei 2015
    Wat spannend dat jullie avontuur gaat beginnen! Ik blijf jullie zeker volgen. Heel veel plezier en succes de komende weken! Liefs Marieke
  7. Helmut:
    it giet oan
    succes en het is maar 3000 km ,en ontzettend {genieten}
  8. Ben de Tukker:
    6 mei 2015
    Gaan jullie via de grens Glanerbrug richting Zwillbrock ???
  9. Lutjenhuis:
    6 mei 2015
    Heel veel succes en fiets plezier vanuit Haaksbergen. We gaan jullie volgen.
  10. Fiane Janssen:
    6 mei 2015
    Lieve Henk en Stef, ik wens jullie en behouden, liefdevolle en mooie reis. vanaf de zijkant zal ik jullie volgen. Vooral veel fietsplezier.
  11. Hans Riekert:
    6 mei 2015
    Henk en Stef, ik wens jullie heel veel plezier onderweg naar Santiago. Santiago is natuurlijk de eindbestemming maar het doel is de reis en de vele leuke en overweldigende indrukken en ontmoetingen die jullie onderweg opdoen. Een goede reis en behouden thuiskomst. Ik wacht in spanning jullie verhalen af.
  12. Lammie:
    6 mei 2015
    Mannen ik wens jullie een hele fijne reis.
    Ben erg benieuwt naar de ervaringen onderweg.
    Nog even goed uitrusten, heeeel veeel succes.
    Sportievegroet: Lammie
  13. Wilma:
    6 mei 2015
    Mooi dat we jullie kunnen volgen en respect !!!!!
  14. Kees:
    Henk, Stef
    Elke reis is anders. Jullie reis zal in veel opzichten anders zijn dan de onze was. Ik hoop dat het jullie in ieder geval net zoveel brengt. Geniet van elk moment, zelfs van de moeilijkere. Buen Camino!
  15. Astrid:
    6 mei 2015
    owh! Denk dat ik met best wat emoties van jullie verhalen ga genieten. Voor het eerste stuk: goede reis, door Frankrijk: bon courage en in Spanje: buen camino! En dat gaan jullie nog vaak horen. Succes met deze onvergetelijke en memorabele reis. Geniet ervan :)
  16. Freddy:
    6 mei 2015
    Stef en Henk, ontzettend veel succes met deze geweldige uitdaging. Geniet en kom gezond weer thuis. Het boek dat jullie in de toekomst uitbrengen zal ik zeker lezen ;-)
  17. Marc Eenkhoorn:
    6 mei 2015
    Hoi Stef en Henk. We wensen jullie een overgetelijke reis toe. Dat jullie goed afgezet worden en ook zo in Santiago aan mogen komen. Er zullen vast veel ups en downs komen maar jullie kennende zullen jullie zich rr wel door heen slaan. Go for it !!! SUCCES!! Gr. Marc en Dyane.
  18. Ben en Niesje:
    Henk en Stef
    Heel veel succes met jullie tocht!
    En een hele mooie, onvergetelijke tijd gewenst !
    We zullen jullie volgen.
    Groeten Ben en Niesje
  19. René:
    Henk en Stef,
    Veel succes, plezier en vooral genieten. Door de goede voorbereiding wordt het een appel/eitje voor jullie.
    Ik verheug me op jullie verhalen.
  20. Marcel Eppink:
    7 mei 2015
    Succes met deze tocht en geniet ervan.
    Ik zal de tocht volgen.
  21. Felix:
    7 mei 2015
    Fijn dat jullie nu kunnen beginnen. Goede start toegewenst en natuurlijk een fantastische tocht met veel succes.
    Tot morgen!!
  22. Willy en Ida:
    7 mei 2015
    Veel Succes en ga er zeker van genieten
  23. Miriam Ensink,:
    Henk en Stef,
    Heel veel plezier met jullie avontuur.
  24. Wynand Koekkoek:
    Hoi Henk en Stef,
    Morgen de eerste kilometers. 11 jaar gelden zat ik samen met mijn vrouw op de fiets voor dezelfde fantastische tocht. Geniet ervan mannen!
  25. Gerard veger:
    Henk en Stef.
    Ik was graag met jullie mee gefietst maar soms moet ik doen
    wat voor me zelf het beste is.
    Ik wens jullie een goede en gezonde reis kom gezond terug..
    en heel veel fiestplezier.
    Gr G.Veger
  26. Ben de Tukker:
    Ha Stef en Henk !
    Fietsen was al altijd jullie 'leven', maar dit fietsavontuur, gaat iets met je doen; mooie landschappen waarin je fietst, de ontluikende natuur, bloemenrijke bermen, pittoreske binnensteden, in elke bocht nieuwe vergezichten, kapot na de vele klim kilometers, de ontmoeting met 'vreemden', 'rozig' door de wijn bij zonsondergang, de regen 's nachts op je tentje, je mag weer 100 km fietsen....het gaat iets met je doen !
  27. Venboer:
    Hoi Henk en Stef

Goeie reis en volg jullie met de verdere trip
  28. Jos en Maria:
    7 mei 2015
    Henk en Stef, veel succes met jullie pelgrimstocht !!
  29. Annet:
    Henk en Stef,
    Eindelijk is het moment daar!!! Heel veel plezier en succes met elke kilometer! Geniet van alle momenten. Pas goed op elkaar! Geweldig dat jullie dit kunnen doen! Heren fiets voorzichtig, het genieten kan beginnen! Gr Giovanni en Annet
  30. Bertus H.:
    Henk en Stef.

Heel veel moie dagen wij blijven jullie volgen
  31. B.j. noordkamp:
    Henk en Stef,
    heel veel succes, ook namens mijn ouders, geen ruzie over nu rechts of links af, is de fiets van Stef weer gemaakt? en zet hem op.(zal mij benieuwen wie het eerst over is.) het allerbeste en tot in juni.
  32. LW Hassing:
    8 mei 2015
    Goede reis met hopelijk goed weer, geniet er van.
  33. Jan wolters:
    8 mei 2015
    Stef Henk heel veel plezier en mooi vogels spotten onder weg groetjes jwo
  34. Hans Stegge:
    9 mei 2015
    Henk en Stef, ik wens jullie een hele goede reis met geweldige indrukken en natuurlijk geen lekke banden. Ik ga het allemaal volgen en ben benieuwd naar alle verhalen!
  35. Hatzi:
    21 mei 2015
    Heren ,wens jullie een super avontuur en een veilige fiets tour en veel fijne momenten samen .Gr Henk