Dag 20 Sanguesa 27 - 05 119 km

27 mei 2015 - Sangüesa, Spanje

Eindelijk een verslag, we hebben vandaag in een paar woorden, afgezien m.b.t. het warme weer even wennen. Het aantal klimkilometers, de afstand en het aantal campings welke gesloten waren. Het mooie van vandaag was de prachtige maar zware route via de kloosters boven in de bergen bij Jaca. De kloosters zijn gelegen in de Siërra de La s. Juan de la Peña. Dus niet vanaf Jaca naar Punta de la Reina Jaca, maar eerst 50 km door de bergen. Prachtige vergezichten, schitterende kloosters. En bovenal je bent nu in het voorjaar nagenoeg alleen in de bergen. We hebben een rondleiding gedaan in het Monasterio Alto. Wat een prachtig totaal gerestaureerd klooster. ( Mat bedankt) daarna begon de afdaling naar de snelweg. Opnieuw oppassen met de zeer harde wind. Het was vandaag de gehele dag onbewolkt en prachtig weer. Wennen aan de warmte. Na onze passage van Punta De Reina De Jaca verlieten we de gelukkig de snelweg. Verder ging het via de N 240 via het meer Embalsa de Mesa. Wat een schitterend meer met prachtige kleuren. Wanneer hier de foto’s van komen zie je hoe mooi dit is. Bij dit meer begonnen ook onze problemen. Camping gesloten. Enorme werkzaamheden aan de wegen. Tijdelijke afsluitingen. Etc. Etc. Na veel vragen bleek het Pelgrimsonderkomen in Sangüsa nog open. Hier slapen we vannacht op een slaapzaal met Spaanse, Engelse en een Japanner. Vanavond samen gezellig aan tafel gezeten. Zoals Mat aangeeft dit geeft iets extra's. Of ze morgenochtend nog blij met ons zijn moet je afwachten..... Voor de vogelaars, vandaag een prachtige Scharrelaar, een Dwergarend en afgelopen nacht zijn we wakker gehouden door een Dwergooruil. Dit was het voor vandaag tot een volgende keer.

1. Mat Knaapen:
    27 mei 2015
    Prachtig. Ik ken het pelgrimsonderkomen in Sanguesa. Er is ook een camping. Typisch Spaans stadje. En het oude klooster van san juan de la peña is trouwens ook heel mooi. Idee voor de volgende keer.
    Morgen de kloof Foz de Lumbier. Echt prachtig!
  2. Monticola:
    28 mei 2015
    Henk en Stef,

wat een klasse dat jullie zo'n zware tocht hebben volbracht !
    Wat een mooie belevenissen met de kloosters.

super waarnemingen. dwergarend!

succes morgen!

groet Monticola
  3. Gerda:
    28 mei 2015
    Hoi Stef en Henk,
    ik loop een beetje achter met het lezen van de reisverhalen dus ben nu maar met de laatste dag begonnen. Wat een geweldig avontuur en wat wordt er een beroep gedaan op je flexibiliteit doorzettingsvermogen, creativiteit en conditie. Maaaaaaar dat wordt rijkelijk beloond met al het moois en de bijzondere dingen die je meemaakt. Alleen de natuur is al geweldig in deze tijd van het jaar. Zie dat jullie bijna in de Picos zijn, het kleine stukje Spanje waar wij geweest zijn en gekampeerd hebben op weg naar Jane en Klaas in Portugal. Alleen dat stukje vond ik al onbeschrijfelijk mooi. Geniet en tot de volgende keer.
  4. Thea Elfrink:
    29 mei 2015
    "Druiloor"!: prachtige afkorting voor Dwergooruil: tenminste als ie je 's nachts uit de slaap houdt.