Trainingsritje naar Lingen (D)

10 februari 2015 - Losser, Nederland

Vandaag hebben we samen weer een trainingsritje gemaakt op onze fietsen waarmee we straks ook naar Santiago de Compostela willen fietsen. Het is goed om voordien alles te testen. Zo kwamen er vandaag al kleinigheden aan onze fietsen tevoorschijn die we moeten aanpassen voor dat we aan onze tocht beginnen. We hebben ongeveer 115 km gefietst vanuit Losser-Overdinkel via een mooie route, naar de kerncentrale in Lingen. Meest verharde wegen maar ook mooie bospaden,. Onderweg bij een bekende bakker in Emsbüren (partnerstad van Losser) een heerlijke kop koffie met een broodje gegeten. Wanneer je zo naast die kern centrale staat is het toch wel een indrukwekkend gebouw met die enorme koelschoorstenen. Normaal zien we vanuit onze omgeving alleen de waterdamp op ± 35 km hemelsbreed. Vandaag stonden we ernaast. De enorme koeltorens blijken boven een doorsnede van ruim 90 meter aan de basis in de versmalling in het midden 54 meter en boven ruim 80 meter breed te zijn, de totale hoogte is 123 meter. De route die we gefietst hebben is te vinden op Endomondo http://tukke.rs/9w In januari hebben we ± 600 KM kunnen fietsen, maar eens kijken wat we in februari kunnen halen. Dit zijn wel de maanden dat je afhankelijk bent van het weer. Om regen en kou kun je wel fietsen maar met sneeuw en ijs niet.