Trainingsritje naar Lingen (D)

10 februari 2015 - Losser, Nederland

Vandaag hebben we samen weer een trainingsritje gemaakt op onze fietsen waarmee we straks ook naar Santiago de Compostela willen fietsen. Het is goed om voordien alles te testen. Zo kwamen er vandaag al kleinigheden aan onze fietsen tevoorschijn die we moeten aanpassen voor dat we aan onze tocht beginnen. We hebben ongeveer 115 km gefietst vanuit Losser-Overdinkel via een mooie route, naar de kerncentrale in Lingen. Meest verharde wegen maar ook mooie bospaden,. Onderweg bij een bekende bakker in Emsbüren (partnerstad van Losser) een heerlijke kop koffie met een broodje gegeten. Wanneer je zo naast die kern centrale staat is het toch wel een indrukwekkend gebouw met die enorme koelschoorstenen. Normaal zien we vanuit onze omgeving alleen de waterdamp op ± 35 km hemelsbreed. Vandaag stonden we ernaast. De enorme koeltorens blijken boven een doorsnede van ruim 90 meter aan de basis in de versmalling in het midden 54 meter en boven ruim 80 meter breed te zijn, de totale hoogte is 123 meter. De route die we gefietst hebben is te vinden op Endomondo http://tukke.rs/9w In januari hebben we ± 600 KM kunnen fietsen, maar eens kijken wat we in februari kunnen halen. Dit zijn wel de maanden dat je afhankelijk bent van het weer. Om regen en kou kun je wel fietsen maar met sneeuw en ijs niet.

Tot een volgende rit

Groeten Stef en Henk

1. Astrid:
    10 februari 2015
    Heb nu al zin om jullie verhalen straks tijdens jullie tocht naar santiago te lezen.
    Veel succes met de voorbereidingen maar we spreken elkaar voor die tijd vast nog wel :)
  2. Felix:
    Goed bezig jullie!!
  3. Marc Eenkhoorn:
    10 februari 2015
    Goed gedaan mannen! Ga zo door!
  4. Lyda:
    11 februari 2015
    Respect hoor! en leuk om te lezen.
  5. Jos Bijen:
    13 februari 2015
    Henk en Stef,
    Veel succes met de voorbereiding en fietstocht naar Santiago.
  6. René Koller:
    17 februari 2015
    Henk en Stef,
    Veel succes met jullie voorbereiding, goed bezig!
    Het gaat jullie zeker lukken om deze tocht met succes te volbrengen.
    Ik hoop dat jullie net zo veel plezier hebben als destijds tijdens de Telemark-tour in Noorwegen!
  7. Ilse van den Helder:
    18 februari 2015
    Hai Henk (en Stef),
    Ik kom jullie (wat langzamer... ) achterna hoor!
    Leuk om jullie te volgen. Succes!
  8. Marcel Wijnen:
    18 februari 2015
    Dag Henk (en Stef),

Heel veel succes met de voorbereiding. Leuk om jullie tocht te kunnen volgen!