Trainingsrit Lichtenvoorde

8 april 2015 - Losser, Nederland

Vandaag woensdag 8 april samen met Stef een trainingsrondje gedaan met de tracking fietsen met hieraan nagenoeg alle bepakking. We hebben aan gewicht ongeveer meegenomen wat we denken tijdens onze tocht nodig te hebben. Om ongeveer 09:00 uur uit losser vertrokken en waren na ruim 120 km omstreeks 17:00 uur  terug in Overdinkel. De route van vandaag ging vanuit Losser naar Glanerbrug, daarna richting Buurse en via allerlei mooie binnenwegen naar Zwilbrock. In Zwilbrock hebben we een korte koffiestop gehouden bij café Grenszicht. Vervolgens zijn we via Zwolle (GLD) Lievelde bij mijn zwager en zus in Lichtenvoorde aangekomen en hebben hier pauze gehouden. Bij hun hebben we een heerlijke maaltijd aangeboden gekregen waarna we aan onze terugtocht zijn begonnen. Een klein gedeelte over de route van de heenweg. In Zwilbrock hebben we nog even de prachtige Barockkerk bezocht. Dit is een van de kerken in onze regio die je gezien moet hebben. Alles is nog in echte oude staat. In de laatste oorlogen is deze kerk geheel intact gebleven. Het is een kerk gebouwd tussen 1717 en 1720, de kerk is pas in 1748 gewijd. Nog wekelijks worden hier heilige missen gehouden. De kerk trekt duizenden bezoekers per jaar. Kijk voor de foto’s om een indruk van deze kerk te krijgen. Leuk om een keer naar toe te gaan. Tevens een leuke gelegenheid om een wandeling te maken in het bekende Zwilbrocker Venn met zijn vele nesten van een kokmeeuwen kolonie en natuurlijk de roze Flamingo's. Deze indrukwekkende vogels kun je hier van zeer nabij mooi waarnemen. Vanuit Zwilbrock hebben we onze route vervolgd via de buurtschap Crosswick en Ellewick naar Ameloe. Na deze plaatsen zijn we achter Lünten langs via de Lüntener Fischteiche, Haarmuhle, Aamsveen en Gronau terug naar Overdinkel gereden. Het was wel een zware rit maar dit zullen we wel vaker tegenkomen. De kleinigheidjes die we vandaag hadden met ons materiaal moeten we nu oplossen en daarna op naar een volgende rit. Op de foto pagina zijn enkel foto’s geplaatst.
Groeten Stef en Henk

1. Astrid:
    8 april 2015
    nog een maandje te gaan, beste mannen ! Het aftellen is begonnen :)
  2. Annet:
    8 april 2015
    Goed bezig heren!! Ben wel benieuwd naar de inhoud van de fietstassen :-b
  3. Jan:
    8 april 2015
    Had jullie wel tegen kunnen komen vanmiddag. Was met m'n duiven tussen Ammeloe en Lunten voor een trainingsvluchtje.
    Geweldig hoe jullie aan het trainen zijn en niets aan het toeval overlaten. Het wordt vast en zeker een geweldige trip!
  4. Jan Boom:
    9 april 2015
    Mooi verslag. En dan te bedenken dat je dinsdag ook al 100 Km hebt gedaan.
  5. Lyda:
    9 april 2015
    Goed zeg! En ook nog cultureel goed bezig! Petje af!
  6. Piet Peters:
    9 april 2015
    Jullie laten niets aan het toeval over: niet alleen voldoende km's maken maar ook het materiaal testen (met keien in de tassen?). Bovendien realiseren jullie je dat behalve fietsen er ook andere dingen gedaan moeten zoals bv mooie dingen bekijken. Ga zo door en vooral ook met het thuisfront op een geweldige manier op de hoogte te houden.
  7. Felix:
    9 april 2015
    Inderdaad zijn jullie goed bezig. Leuk om te zien dat jullie zo fit op het pauzeadres aankwamen.
    Zwillbrock kan blij zijn met jullie gratis reclame.
    Succes met de training verder!
  8. Gerard veger:
    9 april 2015
    Heb met aandacht gelezen.ik vind het knap wat jullie doen.
    ik heb nieuwe broeken?met heel goede zeem.Han nijhof heeft
    hem getest goed tevreden.
    gr G.Veger
  9. Venboer:
    12 april 2015
    heren ziet er goed uit nog even en de grootte reis kan beginnen
  10. Ben de Tukker:
    14 april 2015
    Ooh ! fantastisch, deze reis, elke dag een route van 100 km, over landelijke wegen, die je nooit eerder gefietst heb, in elke bocht een nieuw uitzicht. De natuur is mei is op zijn mooist, fris groen gebladerde, prachtige bermen met de mooiste bloemen. 's Avonds rij je een onbekende Frans stad binnen, op de camping ontmoet je andere Camino-gangers, uitgehongerd is de pasta en het wijntje vele malen lekkerder dan thuis........ Ooh.... kon ik maar mee
  11. Rita Benneker:
    11 mei 2015
    We kijken elke avond uit naar jullie belevenissen! Leuk hoor!